$
פרסום ושיווק

ספורט ורטהיימר תסגור 8 סניפים מתוך 28

שנתיים אחרי שנכנסה להקפאת הליכים בשל חובות של 125 מיליון שקל, הרשת תסגור השנה סניפים הפסדיים. המנכ”ל החדש ערן שומרון מכחיש כי זו תחילת סוף הרשת: “מבצעים התאמות”

אורנה יפת 06:5514.03.18

שנתיים לאחר שנכנסה להקפאת הליכים ונמכרה, רשת ספורט ורטהיימר מתחילה בהליך של סגירת סניפים. ל"כלכליסט" נודע כי בשלושת החודשים האחרונים החלה הרשת לסגור סניפים הפסדיים.

 

 

 

הרשת סגרה לפני כשבוע את הסניף בחוצות המפרץ בחיפה, ומכרה את הסניף בקניון בת ים לקבוצת פוקס שפותחת במקומו סניף של הרשת המתחרה פוטלוקר. בסוף מרץ תסגור ורטהיימר גם את הסניפים בביג בית שמש ובפרינדלי גן יבנה. ביוני הקרוב ייסגר גם הסניף במתחם שפיים. סניף נוסף, בקניון הסינמול בחיפה, הוסב לסניף אאוטלט. במיקומים שנסגרים והחוזה של הרשת לא תם, החברה מנסה למצוא שוכר חלופי תמורת דמי פינוי שהיא מבקשת, שנעים בין 150 ל־200 אלף שקל, עבור הציוד שהיא מעבירה לשוכר החלופי.

 

עוד נודע כי מתוך 28 הסניפים הקיימים של הרשת, מתכננת ספורט ורטהיימר להישאר בסוף השנה עם 18–22 סניפים רווחיים בלבד. לרשת יש כיום קרוב לעשרה סניפים הפסדיים שאת חלקם היא מנסה למכור, ובחלקם היא מנסה להחליף מיקום, בניסיון למצוא נכסים זולים יותר ולהוריד את שכר הדירה ועלויות התפעול. ככל הנראה, בסופו של ההליך תסגור הרשת את מרבית הסניפים בקניונים לטובת סניפים במרכזי מסחר פתוחים.

 

השינויים בוורטהיימר באים לידי ביטוי גם בשדרה הניהולית. בסוף דצמבר עזב את החברה רוי ורטהיימר שנשאר כיועץ מלווה של הרשת, ולתפקיד המנכ"ל מונה ערן שומרון. בשיחה עם "כלכליסט" אישר שומרון כי הרשת סוגרת סניפים, אך התעקש כי הרשת איננה נסגרת אלא מבצעת מהלכי התייעלות. לדבריו, "בשנת 2018 כחלק מתוכנית אסטרטגית ספורט ורטהיימר תצמצם סניפים ותייעל את אופי העבודה. תחום הקמעונאות עובר שינויים, וגם אנחנו מבצעים התאמות. עד סוף 2018 הרשת תעמוד על 22 סניפים רווחיים ובמינימום 18 סניפים. ב־2019 נתמקד בהתפתחות של הרשת על ידי הבאת מותגי ספורט שלנו שנייבא ישירות מחו"ל וייתנו בידול לרשת. מלבד זאת, אנחנו עובדים זה שמונה חודשים על אתר סחר חדש שיושק ב־2019 שנגיע למצב של שילוח הכי מהר בשוק. אלה לא מהלכים שמבצעת רשת שעומדת להיסגר".

 

סניף של ספורט ורטהיימר סניף של ספורט ורטהיימר צילום: ברק פכטר

 

 

ספורט ורטהיימר מנתה בשיאה 60 סניפים והעסיקה 500 עובדים. בסוף נובמבר 2015 נכנסה הרשת להקפאת הליכים בשל חובות של 125.6 מיליון שקל ובמרץ 2016 נמכרה הרשת למשה טוקר, הבעלים של חברת טעם טבע טיבולי, שהיא שותפה בחברת תוספי התזונה טעם טבע אלטמן; יובל בראון, היבואן של מותג הספורט סאקוני; ומוני הראל, מבעלי המותג ניו באלאנס. רוני ורטהיימר, מייסד הרשת, נותר עם 10% ממניות החברה, אך אינו קשור כיום לניהול הרשת. מאז הקפאת ההליכים נסגרו מעל 30 סניפים של ורטהיימר, וכיום הרשת מעסיקה 270 עובדים.

 

ענף אופנת והנעלת הספורט הפך בשנים האחרונות למאוד תחרותי בישראל. רשת ספורט ורטהיימר מתמודדת עם תחרות גוברת מצד ענקיות ספורט בינלאומיות שמגיעות לארץ ופותחות כאן באופן מואץ רשתות עצמאיות, בעיקר מצד מותגים כמו נייקי, פוטלוקר, אדידס ואנדר ארמור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x