$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

פוקס בוחנת: הפעלת אתר טרמינל X מירדן

הבעלים ומנכ”ל הקבוצה הראל ויזל ייצא בשבוע הבא לסיור עם נציגי ממשל ירדנים ומפעילי מרכזים לוגיסטיים במדינה. המטרה: לחסוך לצרכן תשלום מע”מ

אורנה יפת 07:0012.03.18

קבוצת פוקס מעלה הילוך בהקמת מרכז לוגיסטי מחוץ לישראל. ל"כלכליסט" נודע כי בכירי החברה, ובראשם הבעלים והמנכ"ל הראל ויזל, ייצאו בעוד כשבוע לירדן על מנת לבדוק אפשרות של העברת המרכז הלוגיסטי של אתר הקניות טרמינל X לירדן. מטרת המהלך היא לייצר מסלול עוקף מע"מ, שכן צרכנים שיבצעו הזמנה מטרמינל X יקבלו את המשלוח מירדן ולא יהיו מחויבים בתשלום מע"מ. בכירי הקבוצה ייפגשו עם נציגי הממשל הירדני ועם אנשי עסקים שמפעילים מרכזים לוגיסטיים בירדן, ויעשו סיור במחסנים במדינה.

 

 

 

המהלך של פוקס בא על רקע הזעם של קמעונאיות האופנה המקומיות, שטוענות שהן מופלות לרעה ביחס לאתרי סחר בינלאומיים שמבצעים לישראל משלוחים הפטורים מתשלום מע"מ בקנייה של עד 75 דולר. "אני לא נגד הפטור ממע"מ", מסר ויזל בתגובה ל"כלכליסט". "אני בעד שכל הרשתות הקמעונאיות בארץ יקבלו פטור על מע"מ עבור עסקאות בשווי של עד 75 דולר. אני בעד הפטור, אבל המדינה צריכה להחיל אותו על כולם, בארץ ובחו"ל. משאית שיוצאת מירדן מגיעה לישראל בתוך שעתיים, זה מהלך שהוא מאוד ריאלי".

 

 

בעלי פוקס הראל ויזל ומנכ”ל טרמינל X איקס ניר הורוביץ בעלי פוקס הראל ויזל ומנכ”ל טרמינל X איקס ניר הורוביץ צילום: אוראל כהן

 

קרב הישרדות

 

בחודשים האחרונים מקיימים בכירי רשתות האופנה הגדולות ובהן פוקס, המשביר לצרכן וקסטרו, פגישות עם שרי האוצר והכלכלה בניסיון לשכנע אותם להעניק לרשתות פטור זהה. עד כה הפגישות הללו לא העלו דבר, ובמשרדי הממשלה טוענים כי כבר ביצעו מהלך של הורדת מכסים על הטקסטיל ומוצרי צריכה נוספים, מהלך שמסתכם ב־800 מיליון שקל. בחודש האחרון הנושא עלה על סדר היום על רקע הקפאת ההליכים שנקלעו אליה רשת האופנה הוניגמן ורשת האופנה המוזלת יפו־תל אביב.

 

רשתות האופנה נמצאות בימים אלה בקרב הישרדות. מכירות האופנה בקניונים נמצאות במגמת ירידה זה שלושה חודשים ברציפות. על פי נתוני ריס, מכירות האופנה בקניונים צנחו ב־7.1% והשלימו ירידה רצופה של שלושה חודשים. בדצמבר, אותו מגדירים בענף האופנה "דצמבר השחור", צנחו מכירות האופנה בקניונים ב־18%. הסיבה להאטה במכירות האופנה משולבת ונובעת מריבוי טיסות הלואו קוסט שבמסגרתן ישראלים מבצעים קניות בחו"ל, התחזקות המכירות האינטרנטיות והחורף השחון. "הקניות באינטרנט הולכות וגדלות מדי יום, ובתוך שלוש שנים אני משער שכמות הקניות האינטרנטיות בישראל תוכפל ואפילו תשולש", אמר קמעונאי מתחום האופנה ל"כלכליסט". "90% מהחבילות שמגיעות לארץ זה ביגוד, אקססורייז, תיקים או נעליים".

 

פגיעה בתעשייה המקומית

 

ביום רביעי שעבר קיימו אנשי תעשיית הטקסטיל הפגנה בדרום תל אביב נגד מדיניות הממשלה ונגד שרי האוצר והכלכלה, אשר לדבריהם, מעניקים הטבות לאתרים מסין וממדינות זרות ופוגעים בתעשייה המקומית. ביום חמישי הצטרפו למאבק גם רשתות האופנה הגדולות והיבואנים ובכירי הקניונים, שקיימו ישיבה באיגוד לשכות המסחר, שבמסגרתה הוחלט לבדוק אפשרות להגיש בג"ץ נגד המדינה בשל האפליה במע"מ, להשבית את החנויות בקניונים למשך שעתיים ולצאת להפגנת ענק שבה ישתתפו כל אנשי הענף. אתמול שלח נשיא האיגוד אוריאל לין לשר האוצר משה כחלון פנייה נוספת ובה בקשה לשוויון במיסוי והצעה להפחית את כלל המע"מ ב־1%–2% על כלל מוצרי הצריכה והשירותים וכן לבטל את הפטור ממע"מ ביבוא אישי מקוון.

 

יצרני הטקסטיל מסתערים על הרשתות

 

יצרני הטקסטיל המקומיים מנסים להגיע להסכמות עם רשתות האופנה הגדולות בניסיון לגרום להן להחזיר חלק מהייצור שלהן מסין לישראל. הראל ויזל, שהיה מראשי בכירי הענף שנלחמו על הפחתת המכס (6%) על בגדים מיובאים, בודק אפשרות לייצר במפעל של רשת האופנה דיסקרט בפתח תקווה סדרות מהירות (ריפיטים) כדי לתת מענה מהיר לביקושים. גם רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן, נמצא במשא ומתן עם דיסקרט שתייצר לו אופנת נשים.

 

דיסקרט היא רשת אופנה שלה 60 סניפים, והיא מייצרת רק במפעל שלה בפתח תקווה וגם מפעילה מתפרות בשטחי הרשות הפלסטינית. ג'קו גבאי, בעלי החברה, נמנה עם מובילי המחאה של ענף הטקסטיל בשבועות האחרונים. זה למעלה מעשור מייצרות רשתות האופנה הגדולות את מרבית הסחורה שלהן בסין, אלא שהייצור הזול טומן בחובו גם בעיות, שהמרכזית שבהן היא זמינות. מהמפעל בסין מזמינות הרשתות חצי שנה מראש ולא יכולות לייצר דגמים מבוקשים במהירות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x