$
פרסום ושיווק

פרשנות

גם הרגולטור נגד הקניונים

עוד ועוד קניונים נפתחו בשנה החולפת, אולם הקונים רק הגבירו את רכישות האון ליין, שקיבלו רוח גבית בדמות פטור ממסים וחיזוק מערך קבלת החבילות מחו”ל

אורנה יפת 08:2004.01.18

השנה החולפת היתה בסימן טלטלה בענף הקניונים, ואין ספק שחברות הקניונים מחשבות מסלול מחדש. זו היתה שנה שבה ניסו הקניונים להתמודד עם שינויים לא פשוטים שמתחוללים בענף הקמעונאות, וביחד עם השוכרים נתקלו ברגולטורים שמתכוננים לבחירות ונושאים את דגל הורדת יוקר המחיה.

 

עוד ועוד קניונים נפתחו בשנה החולפת, אבל הקונים דווקא בחרו להגביר את הקניות מאתרים בחו”ל בשל המחירים הנמוכים יותר והפטור ממסים בקנייה של עד 75 דולר. כך התעצם השנה היבוא האישי עד שדואר ישראל לא עמד במעמסה, החבילות נערמו, ורשות ההגבלים העסקיים המליצה לחזק אותו עוד יותר באמצעות הורדת חסמים ויצירת תחרות לדואר. אפילו ענקית המסחר המקוון אמזון כבר בוחנת פעילות לוגיסטית ומכירתית בישראל.

מתחם ביג בבאר שבע מתחם ביג בבאר שבע צילום: ביג

 

קבוצת ביג החליטה לפתוח קניון וירטואלי כדי לקחת חלק מחגיגת המכירות המקוונות, אך לנוכח הקשיים הרגולטוריים והקושי לשכנע את חברות האופנה לפתוח חנות וירטואלית ולשלם עבורה דמי שכירות, גנזה ביג את התוכניות לאחר שהשקיעה בה 10 מיליון שקל. גם הקניון הווירטואלי של עזריאלי טרם הצליח למשוך אליו את חברות האופנה הגדולות, ומסתפק לעת עתה במותגים בינוניים וקטנים.

 

במחצית הראשונה של 2017 דיווחה מליסרון על עלייה של 0.7% בלבד בפדיונות השוכרים שלה, וצמיחת הפדיונות בקניוני עזריאלי עמדה על 1.6% בלבד. הירידה בפדיונות מקשה על הקניונים להעלות את דמי השכירות ובשנתיים האחרונות הם אף נאלצים לשלם דמי בינוי לשוכרים לאור ריבוי שטחי המסחר והקניבליזציה שפוגעת בפדיונות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x