• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

ביג מורידה מהאוויר את הקניון הווירטואלי

קבוצת הנדל”ן מקפיאה את המיזם המקוון שלה, שבו הושקעו 10 מיליון שקל, לאחר שקיבלה חוו”ד משפטית שמונעת ממנה הקמת מחסן לוגיסטי בחו"ל. מנהל תוכן, מנהל לוגיסטיקה, מנהל מוצר ועובד נוסף יפוטרו

אורנה יפת 18:4512.12.17

קבוצת הנדל"ן ביג לא תעלה לאוויר את מיזם הקניון הווירטואלי ביג פלוס, כך נודע ל"כלכליסט". היום (ד') הודיעה הקבוצה לעובדי ביג פלוס כי הם יקבלו משכורות עד חודש פברואר, ולאחר מכן המיזם יוקפא.

 

 

 

המיזם נגנז לפחות לשנתיים וחצי הקרובות וזאת בשל חוות דעת משפטית שקיבלה קבוצת ביג על כך שהקמת מרלו"ג מחוץ לישראל, כזה שיאפשר לה לממש את התוכנית שלה להציע לקונים ולשוכרים מסלול עוקף מע"מ, כפי שתכננה, יתפרש כמהלך לא חוקי מבחינת רשויות המס ומשרד האוצר.

 

הקפאת המיזם מורידה לטמיון סכום של כ־10 מיליון שקל שהשקיעה עד כה הקבוצה בהקמת הפלטפורמה המקוונת, בהקמת שני מרכזי קליק אנד קולקט לאיסוף חבילות ובאיוש של כעשרה עובדים למיזם. יחד עם זאת, בקבוצה מאמינים כי בתוך שנתיים וחצי ימצאו את הדרך לחבר בין עולמות האונליין לאופליין, וישתמשו מחדש בפלטפורמה המקוונת שבנו.

 

 איתן בר זאב, מנכ"ל קבוצת ביג איתן בר זאב, מנכ"ל קבוצת ביג צילום: נמרוד גליקמן

 

ארבעה עובדים של ביג פלוס, בהם מנהל תוכן, מנהל לוגיסטיקה ומנהל מוצר, יפוטרו, ושלושה עובדים נוספים יישארו לתפעל את מרכז האיסוף קליק אנד קולקט שפועל באשדוד ואת המתחם הנוסף שמוקם בימים אלה בצ'ק פוסט בחיפה. כעת מרכזים אלה ישמשו חברות אחרות שיבצעו שילוח לארץ ויבחרו לעשות שיתוף פעולה עם ביג.

 

בקבוצת ביג אישרו את המידע. חי גאליס, משנה למנכ"ל ביג, מסר ל"כלכליסט" כי "הפליית האתרים הישראלים אל מול האפשרויות הבינלאומיות היא הסיבה העיקרית להקפאת הפעילות. אנו שוקדים על מבנה פעילות אחר שיתן מענה לעיוות המערכתי שנוצר על ידי רשויות המע"מ והמכס".

 

עוד מציין גאליס: "הבנו שכדי להרוויח בסחר מקוון, נצטרך לייצר תחרות בוטה עם השוכרים שלנו. מהלך שמנוגד לאני מאמין של החברה ולשותפות שלנו עם השוכרים".

 

בספטמבר האחרון הודיעה הקבוצה על כוונתה להילחם ביתרון היחסי של הזמנת מוצרים ביבוא אישי ללא מע"מ וללא מכס. ביג הודיעה כי שכרה שירותים של שני מרכזים לוגיסטיים בטורקיה וקפריסין שייתנו מענה לוגיסטי וירכזו את כל מערך ההפצה והשינוע הבינלאומי. הכוונה היתה שצרכנים שירצו להזמין פריט ישראלי מהאתר של ביג פלוס במקום מהחנות בקניון, ולהמתין שיגיע מחו"ל ולא מישראל, יוכלו ליהנות מפטור ממע"מ ומכס.

 

אך הבדיקה המשפטית שעשתה ביג העלתה שכאשר עסק מיוצג בארץ ויש לו סניף בארץ, כמו למשל רנואר או קסטרו שמפעילות חנויות בישראל, על פי חוקי המע"מ ותקדימים משפטיים בנושא זה, לא יוכלו החברות הישראליות להעביר סחורה לישראל ביבוא אישי, ולאפשר לצרכנים להזמין ממרלוג בחו"ל.

 

"אנחנו לא יכולים להתחרות באתרים הזרים שפטורים ממע”מ. גם המכס שהורידו על בגדים זה 6% מעלות המוצר בסין, אבל ה־17% על מחיר המכירה הרבה יותר משמעותי", מסר גורם בביג. "כרגע הקפאנו את המיזם כי זה לא כלכלי לנו להתמודד עם אסוס ועלי באבא ועוד כמה אתרים שהישראלים מזמינים מהם. אמזון זה לא הסיבה וכלל לא בטוח שהיא תיכנס לארץ. ועדיין אי אפשר להתעלם מהמסחר באינטרנט".

 

ביג פלוס היתה אמורה להתחרות בקניונים הווירטואלים של עזריאלי ופוקס. בעוד רשתות אופנה גדולות בישראל לא ממהרות להצטרף לעזריאלי.קום, טרמינל X, המיזם של פוקס, מציע כיום מותגים שאינם פועלים בישראל, וזה בשלב זה הופך את הפעילות שלו לכדאית יותר עבור הצרכן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x