$
פרסום ושיווק

אחרי 3 שנים: פרוקטר אנד גמבל מחזירה לישראל את מותג לנור

החברה השיקה מבשם כביסה חדשני בשיתוף פעולה עם רשת סופר פארם. בעבר הפסיקה פרוקטר אנד גמבל לשווק בארץ את מוצרי לנור לאחר שהדרישה אליהם ירדה

נורית קדוש 09:3229.10.17

כשלוש שנים אחרי שחדלה לשווק בישראל את מותג הכביסה לנור, פרוקטר אנד גמבל מחזירה את לנור לארץ, הפעם בגרסת מבשם כביסה חדשני.

מדובר בכדוריות בישום שמשמשות תוסף ריח עוצמתי לכביסה, שמוסיפים לתוך תוף הכביסה טרם הפעלתה. המוצר לא מהווה תחליף לאבקת כביסה ולמרכך כביסה, אלא משמש כתוספת שאמורה לשפר ולהאריך בשיעור ניכר את עצמת הניחוח ומשך ההשפעה על הבגדים.

 

מבשם הכביסה החדש של לנור. מבחן להשקעה שיווקית מבשם הכביסה החדש של לנור. מבחן להשקעה שיווקית

 

המוצר הושק בשיתוף עם רשת סופר־פארם, ולכן הוא צפוי להימכר בה בלבד. פרוקטר אנד גמבל, שפועלת בישראל באמצעות נציגות מקומית, משווקת מגוון מותגים מובילים ובהם מותג הגילוח ג'ילט, חיתולי פמפרס, אבקות הכביסה אריאל וטייד, שמפו פנטן ונוזל הכלים פיירי.

 

לאורך השנים ניסתה פרוקטר אנד גמבל להרחיב את סל המוצרים המשווקים בישראל, אולם לא כולם שרדו. דוגמה לכך ניתן למצוא בהשקת לנור בשנת 2010. באותם ימים השיקה יוניליוור פיתוח חדשני של מרככי כביסה מרוכזים תחת מותג בדין.

 

בפרוקטר אנד גמבל זיהו הזדמנות עסקית לחדור לקטגוריה רווחית ועשו זאת עם השקת לנור. ההשקה לוותה בתמיכה שיווקית משמעותית, והמותג זכה להצלחה ואחז בנתח שוק דו־ספרתי. אלא שלאחר ביסוס המותג, הפסיקה פרוקטר אנד גמבל את ההשקעה השיווקית ומבצעי ההוזלות והמכירות ירדו, עד שהקמעונאים חדלו מלהזמין את המוצר ושיווקו הופסק כעבור כארבע שנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x