$
פרסום ושיווק

העובש ביולו: תנובה תתרום מוצרים ב-920 אלף שקל

בית המשפט אישר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה - בעקבות מקרים בהם נמצא עובש במעדן "יולו"; נתח השוק של המותג עמד באוגוסט על 4.3% בלבד

נורית קדוש וזוהר שחר לוי 18:3418.09.17

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה על רקע מקרים שבהם נמצא עובש במעדן החלב "יולו" מתוצרתה, אף שהמוצר עדיין היה בטווח ימי התוקף שלו. במסגרת ההסדר נקבע כי תנובה תתרום מוצרי חלב לנזקקים בשווי 912 אלף שקל, באמצעות עמותת "לתת". בנוסף, אישר בית המשפט למגישת התביעה הייצוגית רוית מבורך פיצוי בגובה 50 אלף שקל, ולעורכת דינה - שכר טרחה של 147 אלף שקל. היועמ"ש הודיע כי אינו מתנגד לבקשה לאישור הסדר הפשרה, ולא הוגשו התנגדויות אחרות לגביו.

 

ברקע הדברים, חשיפת "כלכליסט" בדצמבר 2015 כי תקלה מתמשכת בקו הייצור גרמה למעדן החלב יולו להעלות עובש ולכן לא התאפשר לשווקו. בשלב הראשון, טכנאים הגיעו מחו"ל לנסות להתמודד עם התקלה, המכונה פורקה לגורמים ‑ אך מקור התקלה לא אותר. בהמשך העריכו בתנובה כי רדיד המצוי מתחת למכסה הפלסטיק, נמצא לא סגור הרמטית, וחדירת אוויר דרכו היא שיצרה את העובש.

 

יולו יולו צילום: עמית שעל

יולו הושק על ידי תנובה כמותג דגל ראשון מאז המחאה החברתית. החברה השקיעה במוצר 60 מיליון שקל, בין היתר, בקו הייצור שנדרש לראשונה לשלב שוקולד במוצר חלב. ההשקה היתה בפברואר 2015, ולוותה בחלוקת מעדנים לטעימה וקמפיין פרסומי נרחב. תנובה ביקשה בכך לנגוס בנתח השוק של שטראוס השולטת בקטגוריית המעדנים על ידי מילקי.

 

בחודש ההשקה עמד נתח השוק של יולו על 18.9% ממכירות מעדני החלב, ומאז הלכו מכירותיו וירדו. לפי נתוני סטורנקסט, נתח השוק של המותג בנובמבר 2015 (לפני התקלה) עמד על 5.4% בלבד. המותג התקשה להתאושש מהנזק התדמיתי שגרמה נוכחות העובש, ונתח השוק שלו באוגוסט החולף עמד על 6.7% כספי ו-4.3% כמותי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x