$
פרסום ושיווק

אחרי עשרות שנים - סידס הפסידה את הפצת מוצרי מארס בישראל

ענקית השוקולדים מארס, שהתמזגה עם יצרנית המסטיקים ריגלי, מאחדת את השיווק בישראל תחת חברה חדשה

אורנה יפת 07:2117.09.17

חברת ההפצה סידס נפרדת מהשיווק וההפצה בישראל של מוצרי הממתקים של ענקית הממתקים האמריקאית, חברת מארס, אחרי עשרות שנים. ל"כלכליסט" נודע כי את ההפצה בארץ תקבל חברת ריגלי ישראל, שתחל לשווק את מוצרי השוקולד M&M’s, טוויקס, סניקרס ובאונטי.

 

 

 

מערך ההפצה בישראל של ממתקי מארס ושל ממתקי ריגלי יאוחד תחת חברה שתיקרא מארס מולטיסיילס ישראל. מדובר במהלך של איחוד מערך ההפצה של מארס וריגלי שהחל לפני כשנה, עם השלמת המיזוג של ריגלי לתוך מארס. מארס מולטיסיילס ישראל תשווק הן את מוצרי ריגלי שכוללים את מותגי המסטיקים אורביט ו־FIVE וסוכריות סקיטלס והן את חטיפי השוקולד של מארס.

 

 

אריזת M&M’s. מאבדת נתח שוק לטובת הרשי אריזת M&M’s. מאבדת נתח שוק לטובת הרשי צילום: יריב כץ

 

 

איחוד מערכי ההפצה והשיווק בא על רקע שינויים בבעלות על החברות הבינלאומיות. ב־2008 רכשה מארס, יצרנית ממתקים פרטית, את יצרנית המסטיקים הגדולה בעולם, חברת ריגלי, תמורת 23 מיליארד דולר. העסקה בוצעה באמצעות מימון של חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר הת'אוויי. עסקת המיזוג הולידה ענקית ממתקים שמתחרה ביצרנית השוקולד האמריקאית הרשי ובענקית הממתקים הבריטית, חברת קדבורי שוופס.

 

מארס פועלת בארה"ב מאז שנות העשרים ומגלגלת מחזור מכירות של כ־35 מיליארד דולר בשנה. לצד חטיפי השוקולד מייצרת החברה גם גלידות, משקאות ומזון לחיות מחמד. בשנים האחרונות איבדה מארס בעולם נתח שוק לטובת היריבה הגדולה שלה הרשי, והיא סובלת מהאטה במכירות על רקע הירידה בצריכת מוצרים רוויי סוכר.

 

על פי חברת המחקר יורומוניטור, תופסת מארס נתח שוק של 27.3% ממכירות השוקולד בארה"ב, כאשר הרשי חולשת על 31.6%. ההאטה במכירות היא הסיבה לכך שהחברה פנתה לפתח מנועי צמיחה שאינם מתחום הממתקים. לפני כשבוע חשפה מארס כי תשקיע מיליארד דולר בתוכנית קיימות והשיקה קמפיין למותג M&M’s, המתמקד באנרגיה מתחדשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x