$
פרסום ושיווק

שווי עדיקה זינק ב־146% בתוך שנה

שווי מותג הסחר המקוון שגולף רכשה ב־40 מיליון שקל לפני שנתיים וחצי קפץ ל־99 מיליון שקל. עדיקה אחראית לגידול בהכנסות הקבוצה, שעדיין מתקשה להרוויח

אורנה יפת 07:0217.08.17

מכירות קבוצת האופנה גולף שבשליטת לן בלווטניק מתאוששות בזכות גידול בהכנסות מגזר ההלבשה ומגזר אופנת הבית, שנובע בעיקר מגידול בהכנסות עדיקה. שווי המותג שרכשה גולף במרץ 2015 תמורת 40 מיליון שקל רשם זינוק מדהים בתוך שנה בלבד: רק לפני שנה מחקה גולף משווי המותג 10.4 מיליון שקל והעריכה את שוויו ב־40.1 מיליון שקל. ב־30 ביוני השנה ביצעה גולף הערכה מחודשת, שלפיה עדיקה שווה 99 מיליון שקל. העלייה נובעת מגידול משמעותי בפעילות המותג המקוון, בין היתר בשל פתיחת חנות פיזית בדיזנגוף סנטר בת”א במרץ 2017. 

 

 

בתוך כך ולאור התוצאות הטובות של עדיקה מסתמן שהמשבר בין בכירי עדיקה לבין הנהלת גולף נגמר, ואף לא מן הנמנע כי בכירי עדיקה, שאמורים לעזוב באפריל 2018, ימשיכו בניהול החברה. בדו”חות החברה לרבעון הראשון נראה היה כי יחסי העבודה בין גולף לבין מנהלי עדיקה עומדים על סף סיום בשל מחלוקת על היקף העמידה ביעדי עדיקה שהיו אמורים לזכות את מייסדיה ב־25% ממניות עדיקה.

 

אלא שרבעון אחד אחרי נראה כי הקערה התהפכה על פיה. גולף דיווחה כי “לאור גידול משמעותי בהכנסות ובהיקף פעילותה של עדיקה, צפויה עמידה ביעדים שתביא להבשלה של אופציות הניתנות למימוש למניות עדיקה. לפיכך, לא קיימות מחלוקות לגבי עמידה ביעדים”. החברה ציינה כי מנכ”ל עדיקה רשאי לפרוש מתפקידו באפריל 2018, על פי הסכם ההעסקה שלו, אך רביב ברוקמאייר מנכ”ל גולף מסר ל”כלכליסט”: “אני יותר מאשמח אם הצוות הניהולי של עדיקה ימשיך איתנו עוד כמה שנים קדימה”.

 

מימין: מנכ”ל עדיקה דדי שוורצברג ומנכ”ל גולף רביב ברוקמאייר. הפיוס בדרך מימין: מנכ”ל עדיקה דדי שוורצברג ומנכ”ל גולף רביב ברוקמאייר. הפיוס בדרך צילום: דנה קרן, עמית שעל

 

מה שהביא לשינוי ביחסים הוא הביצועים החיוביים של החנות החדשה שפתחה עדיקה, ולפיכך גולף דיווחה כי הפרישה במחצית הראשונה של השנה 6 מיליון שקל לטובת האופציות לבכירי עדיקה. בחברה ציינו כי הם בוחנים את המשך השפעת האופליין על האונליין.

 

הערכות בשוק האופנה הן כי בחצי השנה האחרונה הביצועים של עדיקה באתר הסחר השתפרו בצורה משמעותית, וזאת בניגוד למגמת ענף האופנה בארץ. בנוסף, גם החנות בדיזנגוף סנטר מספקת מכירות גבוהות. הפדיון הממוצע למ”ר בענף האופנה נע בין 1,000 ל־1,500 שקל למ”ר ועל פי ההערכות, חנות עדיקה בדיזנגוף סנטר פודה פי 3 מעל הממוצע. עם זאת בשלב זה לא מתחייבים בגולף על המשך פתיחת חנויות לעדיקה, כיוון שאין הרבה מקומות בישראל שמרכזים מסה קריטית של מבקרים כמו דיזנגוף סנטר, ומתאימים לקהל הלקוחות של עדיקה שגילו נע בין 16–25.

 

מכירות בגדי הילדים עלו

 

גולף נמצאת בעיצומה של תוכנית התייעלות שמובילה הנהלה חדשה בראשות המנכ"ל רביב ברוקמאייר והיו"ר אפי רוזנהויז, אך החברה עדיין מתקשה להרוויח. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 220.5 מיליון שקל, גידול של 2% מהרבעון המקביל. מכירות מגזר ההלבשה, שכולל בין היתר את פעילויות גולף, טופ שופ, פולגת ועדיקה, הסתכמו ב־107.2 מיליון שקל, עלייה של 2.6%.

 

הגידול במכירות עדיקה התקזז בחלקו עם סגירת רשתות הקמעונאות בלו בירד ונעלי מקס מורטי. על אף העלייה במכירות מגזר ההלבשה, הוא הסב לגולף הפסד תפעולי של 2.6 מיליון שקל.

 

מכירות מגזר אופנת הבית, שכוללות את רשתות כלי הבית ואת רשת בגדי הילדים גולף קידס ובייבי, הסתכמו ברבעון ב־113.3 מיליון שקל, עלייה 1.3% לעומת הרבעון המקביל. מקור העליה ברובו נובע מעלייה במכירות בגדי הילדים, שקוזזה בירידה במכירות רשתות כלי הבית והטקסטיל גולף אנד קו וכיתן. המגזר הניב לגולף רווח תפעולי של 5.7 מיליון שקל.

 

גולף שיפרה את הרווח הגולמי ב־6% והוא הסתכם ב־134 מיליון שקל. על אף זאת, הרווח התפעולי השוטף נחתך בחצי ועמד על 4.4 מיליון שקל, זאת בשל הרישום החשבונאי של האופציות למנהלי עדיקה (3.2 מיליון שקל ברבעון). החברה סיימה עם רווח נקי של 400 אלף שקל לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x