$
פרסום ושיווק

יוניליוור מגייסת את המכולות לקרב המקוון

ספקית המזון תנסה לנגוס ברווחי רשתות השיווק הגדולות עם מיזם משלוחים מקוון למכולות שכונתיות. מדובר בזירה רווחית עבורה שהיא שואפת לחזק

נורית קדוש 07:0003.08.17

יוניליוור פועלת להגדיל את המכירות שלה חיזוק זירת המכולות והמינימרקטים. החברה השיקה אתמול את SHOPO, אתר קניות מזון למכולות וסופרים שכונתיים שאמור להתחרות בפעילות האונליין של הרשתות הגדולות ובראשן שופרסל, שמובילה את התחום בארץ.

 

 

 

יוניליוור, משווקת מותגים כמו דאב, אקס, רקסונה, קליק, ליפטון והלמנס, מציעה למכולות ולמינימקרטים הקמת אתר מכירות מקוון בסבסודה ובליווי עובדיה, באמצעותו יוכלו המכולות להציע משלוחי מזון באינטרנט ובאפליקציה. ביוניליוור מסבירים את המהלך ברצון לתת מענה להעדפת צרכנים לערוך קניות בחנויות השכונתיות. אלא שלניתן להעריך כי מאחורי היוזמה הבלתי שגרתית לחיזוק כוחן של המכולות ניצב אינטרס כלכלי. כוח הקניה של שופרסל והרשתות הגדולות גבוה בשיעור ניכר מזה של המכולות, ולפיכך זירת המכולות והמינימרקטים רווחית הרבה יותר לספקים. מהלך של יוניליוור לחיזוק זירה זו יכול לתרום לרווחיות החברה.

 

מתוך האתר החדש של יוניליוור מתוך האתר החדש של יוניליוור

 

 

אלא שמדובר בצעד שבא על חשבון המכירות של הרשתות הגדולות, ובראשן שופרסל. יחסי שופרסל ויוניליוור מאופיינים בשנתיים האחרונות במתיחות. בקיץ שעבר התגלה כי משלוח דגני בוקר של תלמה מקבוצת יוניליווור, שהיה נגוע בזיהום סלמונלה, הגיע לסניף יש של קבוצת שופרסל ונמכר לצרכנים. זאת למרות שיוניליוור התחייבה כי המוצרים המזוהמים לא יצאו את שערי המפעל. האירוע הקשה נרשם פחות משנה לאחר סכסוך מסחרי חריף בין הרשת לספקית המזון, שהוביל לכך ששופרסל חדלה למשך חודשים להזמין מוצרי יוניליוור והודיעה ללקוחות כי המחסור נובע ממאבקה להוריד את יוקר המחירים.

 

את אתר הקניות פיתחה חברת SELF-POINT והיא תעניק שירותי הקמה ותחזוקה מקיפים של קטלוג המוצרים. כל עסק עם מחזור מכירות חודשי מעל ל־600 אלף שקל בחודש ויכולת לוגיסטית לבצע משלוחים יוכל להצטרף למיזם בעלות ראשונית של כ־15 אלף שקל ותשלום אחוזים מהמכירות. יוניליוור ציינו כי עד כה ההשקעה במיזם אינה גדולה. לדברי עדי רגב, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור, יש כ־4,000 חנויות מכולות ומינימרקט שמתאימות למיזם ולהערכתו יצטרפו מאות חנויות. גם אם תחזית זו תתממש בעתיד, לא מדובר באיום של ממש ברשתות הגדולות ולכן תמוהה החלטת יוניליוור להיות מובילת המיזם שעלול להחריף את המתיחות עם שופרסל.

 

מחזור מכירות המזון באונליין הוערך בלמעלה מ־1.6 מיליארד שקל ב־2016. מובילות התחום היא שופרסל, עם מכירות בגובה כ־1.5 מיליארד שקל בשנה, כ־12% מכלל מכירות הרשת. מכירות רשת ויקטורי מוערכות ב־7% מסך פעילות הרשת ורמי לוי דיווח כי נתח האונליין שלו מתוך סך מחזור המכירות עומד על 4%–4.5%. לאחרונה השיקה גם יינות ביתן אתר מכירות מקוון והערכות הן כי מכירותיה באינטרנט עומדות על 3% מהמכירות הכלליות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x