$
פרסום ושיווק

עזריאלי מפנה את 21 Forever מאיילון

לכלכליסט נודע כי הפינוי הוא לפני תום החוזה לטובת זארה הום, סטרדיווריוס ו־Superdry

אורנה יפת 08:5705.07.17

קבוצת עזריאלי החליטה לפנות מקניון איילון ברמת גן את מותג האופנה האמריקאי Forever 21 כעבור שנתיים בלבד, ולפני תום החוזה, כך נודע ל"כלכליסט". השטח שיתפנה, 1,500 מ"ר, יחולק לשלוש חנויות, ואת רובו תאייש קבוצת זארה, שתפתח חנות של תת־המותג זארה הום. שתי החנויות הנוספות יאוישו על ידי מותג האופנה הספרדי סטרדיווריוס ומותג האופנה הבריטי Superdry, שמביאה לארץ קבוצת אלפא, יבואנית מותג ההלבשה דזיגוואל.

 

הסניף של Forever 21 בקניון איילון הסניף של Forever 21 בקניון איילון צילום: דנה קופל

 

 

זאת לאחר שלאחרונה הנהלת קניוני עזריאלי, בראשותו של ארנון תורן, השיבה לידיה מחצית משטחה שלForever 21 בעזריאלי תל אביב, שהתפרסה על שתי קומות שוות, לטובת פתיחת סניף דגל של רנואר.

 

עזריאלי מתכננת לסגור בחודשים הקרובים גם את חנותForever 21 בקניון מלחה בירושלים, ובמקומה תיפתח חנות של רשת ההלבשה אורבניקה.

 

החנות של פוראבר 21 בקניון איילון כוללת שטח של 1,500 מ"ר והיא נפתחה עם הקמת הקומה השנייה בקניון שנחשב לאחד הקניונים המובילים של עזריאלי, ומנוהל על ידי רינה טל. במרץ 2015 התווספה לקומת המסחר התחתונה בקניון, קומה נוספת בהשקעה של 200 מיליון שקל שכוללת 25 חנויות שמרביתן מותגי אופנה בינלאומיים, שהגדילה את שטח הקניון ב-10,000 מ"ר. חנות פוראבר נפתחה עם השקת הקומה השנייה.

 

קבוצת עזריאלי איננה מרוצה מהביצועים של מותג האופנה הבינלאומי שנכנס לישראל בקול תרועה רמה, ועד מהרה מהרה החל לאבד עשרות אחוזים מהפדיונות. בקניונים מסבירים את חוסר ההצלחה בניהול מרחוק. ל־Forever 21 אין זכיין מקומי וגם לא הנהלה שיושבת בישראל, והיא מנוהלת על ידי נציג החברה בארה"ב.

 

אמנם בסוף 2015 פתח המותג האמריקאי חנות בקניון הזהב בראשון לציון ולפני מספר חודשים גם נפתחה חנות בקניון גינדי TLV, אך רק מאחר שהחברה היתה חתומה על חוזים. מלבד זאת, ל־Forever 21 חנויות בקריון בחיפה ובגרנד באר שבע של מליסרון וכן בביג אשדוד, אך היא איננה מרחיבה פריסה בישראל, ובקניונים מעריכים כי לבסוף המותג יצא סופית מישראל. "בסוף הסיפור הוא ניהול לא טוב כיוון שהוא ניהול מרחוק. הם מסתכלים באופן לא מקצועי על הפעילות, לא מתפתחים ומצמצמים שטחים. זה מלמד שהכיוון של המותג בישראל לא חיובי", מסבירים בענף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x