$
פרסום ושיווק

פרשנות

הקניונים לא צפויים להשתנות מהותית

ההחלטה של מיכל הלפרין לאפשר לסופר־פארם להחזיק בבלעדיות בקניונים לשלוש שנים אולי מעוררת תמיהה, אלא שמסתבר שלא מדובר בסעיף יוצא דופן בתחום הפארמים

אורנה יפת 09:1215.06.17
ההחלטה של מיכל הלפרין לאפשר לסופר־פארם להחזיק בבלעדיות בקניונים לשלוש שנים אולי מעוררת תמיהה, אלא שמסתבר שלא מדובר בסעיף יוצא דופן בתחום הפארמים. ל"כלכליסט" נודע כי ב־2007, כאשר הממונה על ההגבלים דאז רונית קן אישרה את המיזוג בין ניו־פארם לבין המשביר לצרכן, קבעה קן כי לרשתות תינתן בלעדיות למשך שלוש השנים הראשונות של סניף חדש. גם למשביר ולניו־פארם היו באותם זמנים הסדרי בלעדיות במיקומים מסוימים, בין היתר בקניונים. אחד מתנאי המיזוג קבע כי הסדרי הבלעדיות יבוטלו, אך בכל הנוגע לפתיחת סניף חדש, יקבלו הרשתות בלעדיות לשלוש שנים.

 

החלטה זו היא שעמדה לנגד עיניה של מיכל הלפרין שביקשה כעת ליצור אחידות בשוק הפארמים. כיום הסדרי בלעדיות מאפיינים בעיקר את סופר־פארם שנחשבת לחנות עוגן בקניונים. כך או כך, מאזן הכוחות לטובתה של סופר־פארם בקניונים לא צפוי להשתנות בזמן הקרוב. הקניונים לא ימהרו להכניס את ניו־פארם ולא ישנו את התמהיל, מסיבה אחת — הצרכן מצביע ברגליים, ונכון להיום הוא נוהר לסופר־פארם. זו מספקת חווית קנייה ויש לה יתרון גדול בכך שהיא פועלת בשבת. גם בקניונים שסגורים בשבת מפעילה סופר־פארם תורנות בית מרקחת.

 

 

מימין בעל השליטה בניו פארם רמי שביט הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין ומנכ"ל סופר פארם ניצן לביא מימין בעל השליטה בניו פארם רמי שביט הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין ומנכ"ל סופר פארם ניצן לביא צילום: אוראל כהן, מיקי אלון, תומריקו

 

לשופרסל, אם תתמזג עם ניו־פארם, יש את היכולת הפיננסית להגביר את כוחה של רשת הפארם בקניונים, אך ספק אם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ירצה להפעיל את ניו־פארם בשבת. לצד כל זאת, יתרונה של סופר־פארם לא צפוי להימחק במהרה, עם או ללא בלעדיות בקניונים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x