• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

עוד חוזר הטיגון: KFC בדרך לישראל

נציגי הרשת נפגשו עם זכיינים אפשריים, סיירו עם מתווכי נדל"ן והציבו יעד יומרני של פתיחת 100 סניפים ב־5 שנים. זה הסיבוב הרביעי של הרשת בשוק המקומי

אורנה יפת 06:4329.05.17

רשת המזון המהיר KFC, שנכנסה שלוש פעמים בעבר לישראל, מנסה לחזור שוב לפעילות בארץ. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת, השייכת לקבוצת המזון העולמית YUM, כבר נפגשה בישראל עם כמה זכיינים פוטנציאליים ואנשי נדל"ן לסיור נכסים ואף החלה לנהל מו"מ עם ספקי עופות.

 

נציגי הרשת העולמית ביקרו בישראל בחודשים האחרונים שלוש פעמים ומשלחת מטעמה הכוללת מעל עשרה אנשים, הגיעה ארצה בשבוע שעבר.

 

התוכניות של KFC העולמית הן לפתוח 100 סניפים בישראל בתוך חמש שנים מפתיחת הסניף הראשון. החברה מחפשת זכיין שיסכים לקחת את פעילות המותג ולפתח אותה בישראל באמצעות הענקת זכיונות משנה לבעלי סניפים. במידה ולא יימצא זכיין מאסטר, שוקלים בחברה להעניק את הזיכיון לכמה בעלי עסקים שכל אחד מהם יהיה אחראי על אזור אחד. הקמה של 100 סניפים בישראל דורשת משאבים כספיים כבדים וזכיין עם כיסים עמוקים שיוכל להציג לחברה הון עצמי.

סניף KFC בשנגחאי, סין. 20 אלף סניפים ב־125 מדינות סניף KFC בשנגחאי, סין. 20 אלף סניפים ב־125 מדינות צילום: בלומברג

 

 

קאנטקי פרייד צ'יקן היא רשת מזון מהיר שמתמקדת בעוף מטוגן. KFC, שהוקמה ב־1939 בקאנטקי, נמצאת כיום בבעלות קונצרן YUM שמאגד תחתיו גם את פיצה האט ו־Taco Bell. רשת העוף המטוגן היא הרשת השנייה בעולם מבחינת מחזור המכירות, אחרי מקדונלד'ס. ברמת מספר הסניפים הרשת ממוקמת במקום שלישי בעולם, אחרי סאבווי ומקדונלד'ס. לרשת מעל 20 אלף סניפים ב־125 מדינות. על פי פרסומים, בשבוע שעבר הודיעה הרשת כי עד סוף השנה הבאה היא תעבור למכירת עופות ללא אנטיביוטיקה.

 

אמנם מדובר ברשת פופולרית בעולם, אבל בישראל היא לא הצליחה להתרומם. בפעם הראשונה הגיעה הרשת לארץ בסוף שנות ה־80, אז נפתח סניף בודד בתל אביב. הסניף נסגר, וב־1993 נכנסה הרשת שוב לארץ באמצעות חברת כלל. לאחר מכן החליפה ידיים, ונרכשה ב־2003 בשותפות של חברת דור אלון בשליטת דודי ויסמן ואיש העסקים אודי שמאי. ב־2008 מכרה דור אלון את חלקה לשמאי, שפיתח את הרשת שהגיעה בשיאה ל־8 סניפים. ב־2012 נסגר הסניף האחרון של הרשת.

 

 

המותג חוזר לישראל בתקופה בה טרנד הבריאות תופס תאוצה. הפעם תידרש החברה העולמית גם לעשות התאמות ברמת המוצר, שכן אחת הסיבות לכשלונותיה היתה שהציפוי של הבלילה לא נדבק לעוף שעבר הליך המלחה לצרכי כשרות. אם הרשת תפעל שוב ככשרה ותשנה את המתכון העולמי, היא עלולה להיתקל בקשיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x