• תפריט
פרסום ושיווק

לראשונה: קמפיין טבעוני נגד שבועות

אלף תורמים לעמותה למען עתיד טבעוני מימנו שלט חוצות שיוצב בנתיבי איילון, וייצא נגד תעשיית החלב ערב חגיגת הקניות החלבית

נורית קדוש 08:5118.05.17

בעוד המחלבות נערכות לקראת חג השבועות עם קמפיינים רחבים למגוון תוצרת החלב, נערכת העמותה למען עתיד טבעוני, המוכרת בשם הפרויקט המוביל שלה ויגן פרנדלי, לפגוע בתיאבון לעוגות גבינה. לקראת חג השבועות יעלה לראשונה שלט חוצות בנתיבי איילון היוצא נגד תעשיית החלב.

מדובר בשלט חוצות של חברת הדיה בגודל של כ־2,000 מ"ר. השלט שיוצב ליד מחלף השלום, יוצב בהשקעה של כ־200 אלף שקלים, שגויסו מכ־1,000 תורמים קבועים לוויגן אקטיב.

מטרת הקמפיין שעלה כעת, בחג השבועות הידוע גם כחג מוצרי החלב והגבינות, היא לחשוף בפני הציבור את מה שקוראים לו בעמותה, "העוולות של תעשיית החלב - הרבעת פרות באופן קבוע כדי שניתן יהיה לחלוב אותן, תוך הפרדת העגלים מהן ברגע הולדתם והובלתם לשחיטה". כרגע יש כמה שלטי חוצות שנבחנים, כולם נושאים את הכיתוב "חג שבועות עצוב".

 

הדמיית השלט שיוצב באיילון. מכירות תחליפי החלב בצמיחה הדמיית השלט שיוצב באיילון. מכירות תחליפי החלב בצמיחה צילום: רועי שפרניק

 

בשנת 2016 שוק החלב גלגל 7.74 מיליארד שקל, שהתחלקו בין תנובה עם 50.9% מהמכירות, שטראוס עם 21% וטרה עם 12.5%, כשביתר חולקות מחלבות קטנות יותר. נוכח העלייה במודעות לסבל שעוברות הפרות בכדי לספק את הביקוש לחלב ומוצריו, נרשמת בשנים האחרונות עלייה בביקוש לתחליפי חלב. מכירות משקאות הסויה צמחו ב־2016 ב־4% והסתכמו ב־92 מיליון שקל. משקאות תחליפי סויה כמו חלב שקדים או חלב אורז צמחו בשיעור ניכר יותר של 21.6% והסתכמו ב־43 מיליון שקל. מכירות תחליפי טופו לחלב צמחו ב־20.9% ביחס ל־2015 והסתכמו ב־54 מיליון שקל.

 

"במשך עשרות שנים תעשיית החלב שטפה לאזרחים את המוח עם תקציבים של מיליארדי שקלים", אומר עמרי פז, מייסד ויגן פרנדלי, "בזכות פרויקט ויגן אקטיב, נוכל לחשוף את האמת העצובה שמסתתרת מאחורי כל כוס חלב, גבינה ומעדן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x