$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

נופל וקם: רוני ורטהיימר חוזר לאופנת הספורט עם מותג סיני

מייסד ספורט ורטהיימר, שנקלעה להקפאת הליכים ונמכרה, ינהל את רשת הספורט "לי נינג", אך לא יחזיק בה. חנויות ראשונות ייפתחו בנתניה ובחיפה

אורנה יפת ואופיר דור 17:5615.05.17

רשת הספורט הסינית Li Ning, שנוסדה על ידי המתעמל לי נינג, מגיעה לישראל, כך נודע ל"כלכליסט". מי שינהל את הרשת הוא רוני ורטהיימר, שייסד את רשת ספורט ורטהיימר ומחזיק בה כיום במניות מיעוט (15%), לאחר שהרשת נקלעה להקפאת הליכים ונמכרה למשקיעים.

 

חנות ראשונה של המותג הסיני תיפתח בקניון עיר ימים בנתניה בתחילת יולי, חנות שנייה תיפתח בגרנד קניון בחיפה של קבוצת מליסרון באוגוסט, והחברה כבר מנהלת משא ומתן עם קבוצות הקניונים הגדולות לפתיחת חנויות בקניונים שלהן בשנים הקרובות. החנויות ישתרעו על כ־150 מ"ר בממוצע.

 

רשת הספורט לי נינג רשת הספורט לי נינג

גל של רשתות

 

את הזיכיון לרשת הספורט הסינית קיבלה חברת ורטיז' פרו, שנמצאת בבעלות משקיעים פרטיים. הרשת מפעילה בעולם יותר מ־6,000 חנויות, בין היתר ביפן, אוסטרליה, פורטוגל, סינגפור, דובאי, מלזיה והפיליפינים. לי נינג מתמחה במוצרים מקטגוריות הריצה והכדורסל, ובין היתר נתנה חסות לכדורסלני NBA כגון דוויין ווייד וגלן רובינסון.

 

הרשת נכנסת לישראל לאחר שכבר לא מעט מותגי ספורט בינלאומיים - נייקי, אדידס, אנדר ארמור, פומה, ריבוק וסקוני - הקימו בה חנויות קונספט, וכעת נכנסות גם רשתות מולטי־ברנד כגון פוטלוקר, דקטלון ואינטרספורט. "המוצרים של לי נינג יימכרו בישראל בפחות מחצי המחיר שמציעים מותגי ספורט מתחרים", אומר ורטהיימר. "נעלי ספורט בטכנולוגיה מתקדמת יימכרו ב־499–130 שקל. הכוונה היא להציע את המותג ברמות מחיר אטרקטיביות ביותר, ששום מותג ספורט לא יוכל להתחרות בהן. זה מותג מקצועי במחירים סופר־אטרקטיביים. יותר מ־90% ממוצרי תעשיית הספורט מיוצרים בסין, והיתרון של נינג זה שהוא חי בסין ומכיר את מקורות הייצור הטובים והנגישים, ולכן המחירים שלו אטרקטיביים יותר ממותגים אחרים".

 

לגבי הניסיון הכושל הקודם של ורטהיימר בניהול רשת ספורט, הוא אומר: "ספורט ורטהיימר היתה קבוצה לתפארת שהקמתי מאפס ופעילותה היתה רחוקה מלהיות כישלון. בכל מקרה אינני שותף כיום בפעילות יבוא המותג אך אני אסייע כיועץ וכמנהל ואני מאחל להם הצלחה רבה". 

רוני ורטהיימר (ארכיון) רוני ורטהיימר (ארכיון) צילום: עמית שעל

 

שינוי התדמית השתלם

 

הרשת, שהוקמה ב־1990 על ידי המתעמל האולימפי לי נינג, נסחרת בבורסת הונג קונג לפי שווי של 1.44 מיליארד דולר. המתעמל הסיני התפרסם בזכות שש מדליות שבהן זכה באולימפיאדת בלוס אנג'לס ב־1984. הוא נבחר על ידי התאחדות הספורט העולמית לאחד האתלטים הבולטים של המאה ה־20 בזכות 16 מדליות זהב בשתי אליפויות עולם ובאולימפיאדות. אחרי אולימפיאדת סיאול ב־1988 הוא פרש מפעילות ספורטיבית.

 

כיום לי נינג נחשב למותג הסיני הגדול והמוכר ביותר בתחום אופנת הספורט. החברה רשמה את התקופה הטובה ביותר שלה בימי אולימפיאדת בייג'ינג ב־2008. נינג נבחר להדליק את הלפיד האולימפי בטקס הפתיחה של המשחקים בבירה הסינית, והופעתו בטקס הפתיחה תורגמה להצלחה כלכלית.

 

החברה בנתה עצמה בתחילת הדרך כמותג עממי וזול, אך ב־2010 עשתה שינוי והחלה למתג את עצמה כמותג יקר יותר. בתחילת המהלך התקשתה החברה לשכנע את הצרכנים בערים הגדולות בסין לוותר על אדידס ונייקי ומכירותיה נפגעו, אך ב־2015 התאוששה החברה, נינג חזר לתפקיד היו"ר, ולאחר שלוש שנים של הפסדים החברה חזרה להרוויח. ב־2016 רשמה החברה הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 46 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x