• תפריט
פרסום ושיווק

ויסוצקי מחלקת סוכריות

לכלכליסט נודע כי יצרנית התה פיתחה סוכריות ללא סוכר בטעמי תה

נורית קדוש 08:3715.05.17

ויסוצקי, שבבעלות שלום זיידלר, מרחיבה את פעילותה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה, השולטת בשוק התה בישראל באמצעות המותג ויסוצקי, פיתחה סוכריות ללא סוכר עם תמצית תה ירוק צמחים ופירות. סדרת הסוכריות תגיע בטעם תה ירוק, לימונית ולואיזה, תה ירוק נענע ותה ירוק תפוז סמבוק.

 

על פי נתוני סטורנקסט, קטגוריית הסוכריות בישראל נאמדת ב־218 מיליון שקל בשנה, מתוכם תת־קטגוריית הסוכריות הקשות חולשת על נתח של כ־45 מיליון שקל בשנה. שיעור החדירה של הסוכריות הקשות עומד על כ־55% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל. עם זאת, היא נמצאת בסטגנציה בשנים האחרונות וללא חדשנות משמעותית. בכוונת ויסוצקי ליצור שינוי בתחום וליצור ערך מוסף במחלקת הסוכריות.

 

הסוכריות החדשות. שוק הסוכריות סובל מהיעדר חדשנות הסוכריות החדשות. שוק הסוכריות סובל מהיעדר חדשנות

 

ויסוצקי מחזיקה כ־80% ממכירות התה בשוק הקמעונאי. למרות שליטתה בקטגוריה, החליטה רשות ההגבלים, שבדקה ב־2010 את השוק, לא להכריז על החברה כמונופול בתחום. לטענת הרשות, ממצאי הבדיקה העלו שנתח השוק של ויסוצקי גבולי מאוד ביחס לרף ה־50% (המבחן להכרזה על מונופולין, נ"ק) ונמצא במגמת ירידה. הסיבה לפער הגדול בין נתוני סטורנקסט לבין הנתונים עליהם התבססה החלטת רשות ההגבלים העסקיים היא שברשות בחרו לאחד את מכירות השוק הקמעונאי עם השוק המוסדי.

 

ב־2009 רכשה ויסוצקי את השליטה (51%) בחברת השמן זיתא, וכעבור שנתיים את חברת המאפים לחמי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x