$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אסם מתרחבת לחלב: תפיץ את מחלבות גד

המחלבה הרביעית בגודלה תשתמש במערך ההפצה הארצי של אסם כדי להגדיל את נתחי השוק. עבור אסם, שמכירותיה בירידה, מדובר בדריסת רגל בשוק חדש

נורית קדוש 08:0904.05.17

על רקע ההאטה בשוק ואובדן המכירות ונתחי השוק שלה, אסם פועלת להרחבת פעילותה. ל"כלכליסט" נודע כי לראשונה אסם נכנסת לשוק החלב והחלה להפיץ את מוצרי החלב של גד. בשלב זה מדובר בפיילוט, שבמסגרתו אסם מפיצה את מוצרי החלב של גד למכולות ולמינימרקטים באזור הדרום, לצד המשך פעילות מערך ההפצה העצמאי של גד לרשתות השיווק הגדולות. תוצאות הפיילוט ייבחנו, ועל פי הערכות, אם יהיה מוצלח, שיתוף הפעולה בין השתיים יורחב.

 

 

לאסם מערכת הפצה ארצית המגיעה כמעט לכל סוגי בתי העסק: ממכולות, מינימרקטים ורשתות שיווק, ועד לבתי מלון ומסעדות באמצעות החברה־הבת אסם פרופשיונל. הוספת מוצרים למערכת ההפצה על מגוון מוצריה של החברה תורמת ליעילות התפעולית שלה, שכן צי המשאיות כבר קיים ויוצא בכל יום לחנויות. באסם כבר מפיצים את מוצרי עוף טוב, מילוטל, תפוגן ולנדוור.

עזרא כהן, יו"ר ומייסד מחלבות גד עזרא כהן, יו"ר ומייסד מחלבות גד צילום: איל פישר

 

המהלך יוצא לדרך כשנה לאחר שעזרא כהן, מייסד מחלבות גד, מכר 49% מהחברה לקרן גרין לנטרן בראשות ריצ'י הנטר לפי שווי חברה של 330 מיליון שקל. לפני שלושה חודשים פינה כהן את כיסא מנכ"ל החברה לטובת ארז וולף, לשעבר מנכ"ל תשלובת הסחורות האחראי על תחום הבשר בתנובה. כהן עבר לתפקד כיו"ר במשרה מלאה במטרה להתפנות לפיתוח מנועי צמיחה למחלבה. גד, המחלבה הרביעית בגודלה בישראל, המתמחה במוצרי פרימיום, מצויה בתנופת צמיחה. על פי נתוני סטורנקסט, מכירות גד לשוק הקמעונאי עלו בשנה החולפת ב־13% ביחס ל־2015 והסתכמו ב־165.5 מיליון שקל. זאת לאחר שצמחו ב־2015 ב־9.6% ביחס ל־2014.

הצמיחה בשוק הקמעונאי ניכרת גם ברבעון הראשון השנה, שבו עלה נתח השוק של המחלבה ל־2.8% לעומת 2.7% ב־2016 ו־2.2% ב־2014. לצד המכירות לשוק הקמעונאי, יש לגד מכירות נוספות לשוק המוסדי המוערכות ביותר מ־120 מיליון שקל, ובסך הכל מוערכות מכירות המחלבה ביותר מ־300 מיליון שקל בשנה. עבור גד מדובר באפשרות להגדיל את החשיפה והמכירות של מוצרי המחלבה, שכן מערך ההפצה הפנימי של החברה לא יכול להגיע לכל נקודת מכירה ברחבי הארץ. בשוק המזון מעריכים כי עלויות הפצה על ידי חברה חיצונית למוצרים בקירור נעות סביב כ־15% מסך מכירות המוצרים המופצים.

 

אסם יוצאת למהלך בתום שנה מאתגרת שבה התמודדה עם ירידה של 2% במכירות לשוק הקמעונאי שמכירותיו ירדו בתקופה האמורה בכ־0.5%. הירידה במכירות אסם נרשמה גם ברבעון הראשון השנה שבו רשמה החברה ירידה של 3.5% במכירות ונתח השוק שלה צנח ל־8% לעומת 8.4% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נפגעה, בין היתר, מצמצום רכישת מוצרים שאינם כשרים לפסח לקראת החג וכן מהסכסוך העסקי עם רשת אושר עד, שחדלה לקנות את מוצריה למשך ארבעה חודשים. הסכסוך הסתיים לאחר פסח, כך שניתן להעריך שיהיה שיפור בתוצאות אסם במאי.

איציק צאיג, מנכ"ל אסם איציק צאיג, מנכ"ל אסם צילום: עמית שעל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x