שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

רמי לוי לבג"ץ: "תוואי כביש 1 יפגע בקניון שלי"

לוי עתר נגד החלטת הוות"ל שלא לשנות את כביש 1 החדש, שהיה אמור להוביל לשדרוג הגישה לקניון מבשרת

ליאור גוטמן 08:1930.04.17

חברת שיווק השקמה של רמי לוי, יחד עם שותפתה העסקית חברת הוריזן גולד, עתרו לבג"ץ כנגד החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), שלא לפגוע בתכנון המקורי של תוואי כביש 1 החדש. לטענת לוי, משמעות ההחלטה היא פגיעה עסקית חמורה בקניון מבשרת ציון שנפתח בספטמבר.

התוכנית המקורית במקום היתה ביטול כביש הגישה הקיים שמפריד בין הקניון לרחוב הראשי של מבשרת ציון, וסלילת כביש חדש במיקום חלופי ומשופר. בפועל, כך התברר, הוות"ל מבקשת להשאיר את הכביש הישן על כנו, מהלך שלטענת העותרות עלול לפגוע בגישה של לקוחות פוטנציאליים לקניון.

קניון מבשרת של רמי לוי במבשרת ציון קניון מבשרת של רמי לוי במבשרת ציון צילום: יואב דודקביץ

 

 

בכתב העתירה, שהוגש על ידי עו"ד אייל קוצ'ינסקי, נטען ש"העותרות השקיעו בהקמת הקניון יותר מ־300 מיליון שקל, ובו מועסקים כ־400 עובדים. בנייתו ופתיחתו של הקניון התבססו על כך שרמפת (כביש — ל"ג) הירידה הקיימת, המפרידה בין הקניון לבין רחוב החוצבים, תיסגר ותמולא, באופן שיאפשר רצף קרקעי בין הקניון לרחוב הראשי של היישוב וגישה טובה הרבה יותר לקניון מרחוב ראשי זה".

 

לפי קוצ'ינסקי, "הרמפה הקיימת יוצרת מעין 'גיא' מלאכותי ולניתוק בין הקניון לרחוב הראשי ביישוב. בנסיבות אלו הותרת הרמפה הקיימת לירושלים על כנה, ולו לתקופה קצרה נוספת, באופן המנתק את הקניון מהרחוב הראשי, גורמת לעותרות לנזקים כלכליים כבדים ביותר ולפגיעה קשה בקניון". עוד עולה מהעתירה שהתוואי שאושר סותר לכאורה את תוכניות המתאר המקוריות, מה גם שייעוד הכביש הקיים כבר שונה מדרך למגורים ומבני ציבור, כך שעל פי חוק לא ניתן לעשות בדרך שימוש.

 

השופטת דפנה ברק־ארז קצבה למדינה 30 יום להשיב על הטענות, והסכימה לדרישה להפסיק את העבודות על תוואי הכביש, מה שיכול להוביל לעיכוב בפתיחת הכביש החדש. מהוות"ל נמסר: "עם קבלת העתירה ולמידתה, תובא עמדת הוועדה בפני בית המשפט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x