שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

הצעה חסרת תקדים של ערוץ הספורט לשידור ליגת האלופות: 15 מיליון יורו לעונה

ההצעה של RGE גבוהה פי חמש מהסכום ששולם בהסכם האחרון והיא עקפה את קבוצת פרטנר וערוץ ONE. כעת לא ברור כיצד ישפיע הדבר על חבילות הספורט של HOT, yes וסלקום TV

אביב גוטר 14:0226.03.17
ערוץ הספורט מקבוצת RGE הציע 15 מיליון יורו לעונה עבורו זכויות השידור של ליגת האלופות בכל אחת משלוש השנים החל מ-2018 – פי 5 יותר ממה ששולם בהסכם האחרון. יש לציין כי המכרז נסגר אולם טרם התבצעה חתימה רשמית בין ערוץ הספורט ואופ"א, הגוף שמוכר את הזכויות, אולם על פי כל ההערכות ערוץ הספורט זכה במכרז. ל"כלכליסט" נודע כי מלבד RGE התמודדו גם ערוץ ONE, שהגיע לשלב הסופי בהליך ההתמחרות, וקבוצת פרטנר.

 

זהו לא המאבק הראשון העוסק בשידורי ספורט, שכן בשנה שעברה הנושא עלה על סדר היום עת התמודדו צ'רלטון, RGE ופרטנר במכרזי זכויות השידור של הליגה האנגלית וליגת העל בכדורגל. בשני המכרזים זכתה צ'רלטון במחירים מופקעים בהשוואה למחירים ששולמו בהסכמים הקודמים. אז נטען כי המחיר ששולם נבע מכניסתה של פרטנר להתמודדות, שעתידה להשיק בחודשים הקרובים פלטפורמה לטלוויזיה רב ערוצית, ובכך למעשה 'אילצה' את שאר המתחרות להגיש הצעות גבוהות יותר.
גביע ליגת האלופות. מחיר חסר תקדים לזכויות שידור גביע ליגת האלופות. מחיר חסר תקדים לזכויות שידור צילום: איי אף פי

 

במכרז אחר על זכויות השידור של הליגה הספרדית, הפסידה RGE לערוץ ONE, דבר אשר הסב נזק כבד לערוץ הספורט ופגע ביוקרתו. בעקבות זאת ערוץ הספורט נותר עם שידורי ליגת האלופות בלבד. הפרסומים כי פרטנר הגישה הצעה של 12 מיליון יורו לעונה גרמו, ככל הנראה, לבעלי המניות ב-RGE לפתוח את הארנק ולהגיש הצעה גבוהה יותר, וזאת על מנת לא לאבד את העוגן המרכזי האחרון שנותר לה. בכך למעשה, חסמה RGE את פרטנר שתיאלץ להמתין עוד פרק זמן נוסף עד לפתיחת המכרזים של שידורי הספורט בבלעדיות, או לחלופין – יועבר חוק חובת המכירה של זכויות שידור, במה שייאלץ גופים הרוכשים תכני שידור למכור לכל פלטפורמות השידור במחיר שייקבע.

 

כזכור, חוק חובת המכירה היה אמור להיכלל כחלק מחוק ההסדרים האחרון אולם התנגדותם של חברי כנסת מהליכוד, בהם דוד ביטן, דודי אמסלם ומיקי זוהר, מנעו את יישום הרפורמה. ההערכות הן כי לו החוק היה עובר מחירי השידור לא היו מזנקים בחדות.

 

עתה עולה השאלה כיצד הצרכן הישראלי ייפגע מהעלייה המשמעותית במחירי זכויות השידור. בעבר נטען כי זכייתה של צ'רלטון היוותה זרז ל-HOT ו-yes להעלות את מחירי חבילות הספורט שהן מציעות בכדי לא לאבד לקוחות. ערוץ הספורט, כמו גם צ'רלטון וערוץ ONE, מחזיקות עתה כל אחת בתוכן בלעדי המהווה עוגן לפלטפורמות שידור לרכוש את שידוריהם, ובכך לדרוש בהסכמים העתידיים מול HOT yes וסלקום TV סכומים גבוהים יותר. הפלטפורמות ייאלצו להחליט כיצד להתמודד עם עליית המחירים בזכויות השידור, שכן הן עשויות לגלגל את העלויות על הצרכנים, כלומר להעלות את חבילות הספורט שהן מציעות, או לספוג את עליית המחירים ולהקטין את שיעורי הרווחיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x