• תפריט
פרסום ושיווק

ועדת הבריאות הסירה את החסמים בייבוא מוצרי קטשופ שחייבו ריכוז מינימלי של עגבניות

הוועדה אישרה את עדכון צו הגנת הצרכן, בעקבות המלצת משרדי הבריאות והכלכלה. בעבר אסם הובילה מהלך שאילץ את היינץ לשנות את שמו של הקטשופ מתוצרתה בעברית ל"מתבל עגבניות", בשל ריכוז נמוך של עגבניות

נורית קדוש 11:5520.02.17
ועדת הבריאות של הכנסת אישרה הבוקר את עדכון צו הגנת הצרכן, לפיו יוסרו חסמים בייבוא מוצרי "קטשופ". זאת באמצעות עדכון צו להגנת הצרכן, המאפשר למוצרים עם כמות פחותה של עגבניות ומוצקים נמסים להיקרא בשם זה, ולא מחייב אותם להסתפק בשם "מתבל עגבניות". מנהל השירות הארצי למזון במשרד הבריאות, אלי גורדון, הדגיש בדיון כי מגבלות אלה ייחודיות לישראל ואינן קיימות במדינות אחרות.

 

הדיון בוועדה התקיים בעקבות פניית משרד הבריאות שצירף את המלצת משרד הכלכלה לבטל את מינימום כמות רכז העגבניות בקטשופ. זאת לאחר שלפני שנה וחצי הובילה אסם מהלך שאילץ את היינץ לשנות את שמו של הקטשופ מתוצרתה בעברית ל"מתבל עגבניות", כיוון שאסם הוכיחה כי המוצר כולל שיעור נמוך של רכז עגבניות, ביחס לתקן משרד הבריאות.

 

קטשופ היינץ. ריכוז נמוך של עגבניות קטשופ היינץ. ריכוז נמוך של עגבניות

 

מדיפלומט, מפיצת קטשופ היינץ בישראל נמסר בתגובה: "אישור המלצות משרד הבריאות ומשרד הכלכלה הינו צעד חשוב בהסרת חסמי ייבוא ובהגברת התחרות בשוק הישראלי בכלל ובקטגוריית הקטשופ בפרט. שינוי צו הגנת הצרכן מתקן עיוות ארוך שנים שהבדיל את ישראל מיתר מדינות העולם בנושא זה ומנע תחרות. שינוי זה יאפשר לצרכנים בישראל להיחשף למגוון רחב של מוצרים ויגביר את התחרות בשוק הישראלי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x