$
פרסום ושיווק

"הכי רווחית בישראל": חברת התכשיטים מקריית גת שמשגעת את העולם

טננגרופ אחראית לאחת ההצלחות הישראליות שאף אחד לא מכיר: היא מייצרת תכשיטים פשוטים עם שמות לפי הזמנה, אבל בזכות חטיבה טכנולוגית מצליחה, היא מוכרת ל־20 מדינות, מעסיקה 250 עובדים והוגדרה על ידי פייסבוק ישראל כחברה הרווחית ביותר בארץ. "אנחנו רוצים להיות כמו נקסט — להיות הבחירה הראשונה של לקוח לקניית תכשיט", מצהירים שניים ממנהליה, איתן קורן וטל גרינוולד

מאיר אורבך 08:0925.12.16

כשמנסים לחשוב על מותג ישראלי מצליח בעולם, לא עולים המון שמות. אין הרבה חברות שעושות את מה שטבע נאות עושה מעבר לים. אבל יש מותג תכשיטים אחד מקומי שמצליח בעשרות מדינות בעולם ונותר די אנונימי. חברת טננגרופ, שיושבת בקריית גת וברמת גן, מחזיקה כיום בפעילויות הסחר האלקטרוני המצליחות בישראל למכירה וייצור של תכשיטי־שם תחת המותג my name necklace. ליתר דיוק, מדובר בחברה בעלת היקף המכירות הגדול ביותר בפייסבוק ישראל.

 

העיצוב של התכשיטים הוא די פשוט — החברה מייצרת מגוון שרשראות, צמידים ועגילים עם התאמה אישית לשם שבוחר המזמין — אבל פלטפורמות המסחר שעליהן מושתת המותג הן שהובילו להצלחתו הגדולה. החברה, שכמעט ולא נחשפה עד היום, הוקמה על ידי האחים רן וצור ארז, יוצאי חיל האוויר. לדברי מנהליה, החברה מכניסה עשרות מיליוני שקלים בשנה ממכירת תכשיטים ומכירותיה צמחו בשלוש השנים האחרונות ב־400%.

 

אתרים ב־20 שפות

 

לדברי איתן קורן, מנכ"ל TenenGroup online המנהל את פעילות החברה, טננגרופ היא בין חברות הסחר האלקטרוני הכי גדולות בישראל. "אנחנו מכניסים עשרות מיליוני שקלים בשנה. החברה מורכבת משלוש חטיבות: חטיבת האונליין שאחראית על כל הפעילות המקוונת, החטיבה הטכנולוגית של טננגרופ, וחטיבת הייצור שנמצאת בקריית גת ומעסיקה כ־150 עובדים שעוסקים רק בייצור השרשראות".

 

"החברה מפעילה אתר שמוכר תכשיטים אישיים. כיום יש לנו אתרים ב־20 מדינות שונות וב־20 שפות. אנחנו רואים את עצמנו כחברה עם חשיפה גלובלית והתאמה מקומית. לכן גם חצי מהחברה הם לא ישראלים. במחלקת שירות הלקוחות שלנו שיושבת בתוך הבית יש נציגים בכל שפה שבה אנחנו עובדים, וכולה מתנהלת מכאן. זה לא בחור מהודו שמתכתב במיילים ממרכז שירות בניו דלהי. הכל נעשה מכאן, דרך דואר אלקטרוני או פייסבוק, והכל בשפה המקומית של המדינה שבה אנחנו פועלים. יש נציג אחד לפחות בכל שפה, לפעמים יותר. כרגע יש לנו דוברי יפנית, סינית עדיין לא", אומר קורן.

 

בנוסף מחזיקה החברה מותג קטן של תכשיטים המחוברים למסורת היהודית וישראל שנקרא israelblessing שמיועד לאוונגליסטים בעיקר. "כל הפעילות שלנו הכוללת פיתוח, שיווק, מכירה וייצור נעשית מישראל, כאשר עיקר המכירות שלנו בצפון אמריקה ובאירופה. יש לנו מאגר של מאות אלפי לקוחות", אומר קורן.

 

תכשיטים של חברת טננגרופ תכשיטים של חברת טננגרופ

 

תחילתה של קבוצת טננגרופ היתה ב־2007, אז החליטו שני מייסדיה להקים פעילות אונליין מתוך בחירה שלא ללכת לתחומים רווחיים כמו הימורים והורדות תוכנה, אלא חיפשו פעילות מסחר מעניינת. "הם התחילו לעבוד מהבית, עם אתר פשוט עם תמונות, ולאחר שהתחילו למכור, הם הקימו את החברה ללא השקעה מצדם", אומר קורן.

לחברה לא לקח זמן רב עד ששכרה עובדים נוספים וב־2010 קיבלה החלטה אסטרטגית לעבור לייצור עצמאי לאחר שעד אז השתמשה בספקים חיצוניים. "למרות מחשבות על ייצור בסין ומדינות אחרות הם בחרו לייצר בישראל משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא כדי להיות קרובים לפס הייצור ולנהל אותו יותר טוב, והשנייה היא ציונית, כדי לייצר בארץ. המדינה נתנה לנו תנאים מאוד טובים בקריית גת שהקלו על ההחלטה הזאת", אומר קורן.

 

"בשנתיים האחרונות העסק תפס תאוצה בעיקר בזכות החיבור של החברה לפייסבוק. הרשת החברתית אחראית לכ־40% מהפעילות שלנו וגוגל לשיעור דומה. דרך פייסבוק אנחנו מגיעים לכל לקוח בעולם, אבל אין לנו כפתור לרכוש דרכה. דרך פייסבוק אנחנו מקבלים את החשיפה והרכישה נעשית תמיד ישירות מהאתר", אומר קורן.

הטכנולוגיה של התכשיט

 

לגבי מעבר לסלולר, בחברה מסבירים כי זה לא מתאים לאופי החברה. "אין לנו אפליקציית רכישה ייעודית מאחר שזאת תהיה אפליקציה נישתית שאנשים לא ישתמשו בה באופן קבוע", אומר טל גרינוולד, מנכ"ל novus.io, חברת הטכנולוגיה של הקבוצה, "אנחנו מוכרים תכשיטים אבל מאוד מבוססים על יכולת טכנולוגית. אנחנו לא יודעים אם אנחנו יותר סוחרים או טכנולוגיים. אנחנו חברת e-commerce, כלומר גם אנשי טכנולוגיה. החברה מעסיקה 30 אנשי טכנולוגיה שפיתחו הרבה טכנולוגיות, כמו פלטפורמות מסחר ומעקב אחרי משלוחים. הבנו שיש לנו נכסים שאולי נשווק אותם בעתיד ככלים טכנולוגיים נפרדים לחברה ונמנף את זה בעתיד. הטכנולוגיה מלווה את כל מה שאנחנו עושים החל מבניית האתרים, דרך האופטימיזציה של הפרסום ועד לבניית התהליכים. כל מה ששור לעסקים שלנו עשינו כאן בגלל החלקים שהיינו צריכים לתפור למידות שלנו".

 

מימין: איתן קורן וטל גרינוולד, טננגרופ מימין: איתן קורן וטל גרינוולד, טננגרופ צילום: עמית שעל

 

בדומה להרבה חברות סחר אלקטרוני, מתלבטים גם בטננגרופ בשאלות הקשורות למותג החברה שמו והקמת חנויות פיזיות לעומת החנויות המקוונות. "נקים משרדים באתרים מרכזיים בעולם, לא רק לקידום מכירות אלא גם מתוך הבנה שכדי לבנות מותג צריך לפנות לכל הערוצים", אומר קורן. "יש מחשבה על פתיחת חנויות פיזיות של המותג שלנו, בעיקר כדי לחזק אותו בעולם. בשנה הקרובה נשפר את היכולות הטכנולוגיות שלנו, אבל אנחנו חייבים לחזק את המותג שלנו. חברות מתחרות כיום לא עובדות כמונו באונליין, אבל המותג שלהן הרבה יותר חזק. אנחנו רוצים להיות כמו נקסט, שהיא הבחירה הראשונה לקניית בגדי ילדים ואנחנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של תכשיטי־שם. אנחנו גם בוחנים את עוצמת השם שלנו: הוא ארוך וחשבנו בעבר להחליף אותו כי הוא מייצג מוצר אחד, ויש לנו כיום הרבה מוצרים. אבל יש לנו כבר 3.6 מיליון עוקבים בפייסבוק ומותג חזק, ואנחנו חשים שכעת יהיה טעות.

 

"אנחנו מבדילים בין הרוכש ללקוח עצמו. הלקוח זה מי שעונד את השרשרת והרוכש לעתים הוא רק זה שקנה מתנה. מרבית הלקוחות הן נשים בנות 25–45, כאשר קטגוריה מאוד חזקה הן אמהות צעירות שמוציאות הכי הרבה כסף באונליין. יש תנועה רבה של גברים שקונים סביב אירועים כמו יום האם ויום האהבה", מוסיף קורן.

בהתייחסם לתקופה הבוערת של החגים אומרים קורן וגרינוולד: "בבלק פריידיי וכל תקופת החגים בכלל, לרבות חג המולד, אנחנו מוכרים פי חמישה יותר מבכל תקופה רגילה בכל השווקים, לא רק ארה"ב. כל השנה נבנית לתקופה הזו. צריך לוודא שהאתר לא נופל ועומד בעומס. יש עוד פיקים במהלך השנה כמו ולנטיינ'ס דיי, שמאפשרים לנו לבדוק אם האתר מחזיק מעמד. גם הייצור צריך להיות מסוגל להתמודד עם זה".

 

לדברי סמנכ"ל לקוחות פייסבוק ישראל אלעד ברינדט־שביט שמלווה את החברה, יש עלייה משמעותית בפעילות של חברות ישראליות בתחום ה־e-commerce. "אני רואה את זה בעיקר כהתפתחות אבולוציונית כשבהתחלה הרבה ישראלים עסקו רק בצד הטכנולוגי ואילו כיום הם כבר עוסקים בסחר ממש", אמר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x