שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

קנס בסך 3.3 מיליון שקל נגד סלקום: הפרה את חוק הגנת הצרכן

החברה גבתה מלקוחותיה, המבקשים להתנתק, תשלום מלא עד לסוף אותו חודש בניגוד לחוק שקובע כי התשלום יתבצע בתוך 3 ימים מרגע בקשת ההתנתקות

אסנת ניר 16:1927.11.16

סלקום קיבלה לפני מספר ימים כוונת חיוב לקראת עיצום כספי בגובה 3.3 מיליון שקל על כך שגבתה מלקוחותיה, המבקשים להתנתק, תשלום מלא עד לסוף אותו חודש, זאת בניגוד ברור לחוק הגנת הצרכן (הוראות סעיף 13 ד(ג) שקובע כי התשלום יתבצע עד שלושה ימים בלבד מהיום בו התבצעה בקשת ההתנתקות: "חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך שלושה ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול". כך למשל אם הלקוח ביקש להתנתק ב-2 לחודש, התשלום יתבצע לכל היותר עד ל-5 לחודש ולא עד לסופו, כפי שביצעה סלקום לכאורה. קשה להעריך מהו הסכום המדויק שהרוויחה סלקום מהתנהלות זו, אך ההערכות הן כי מדובר במיליונים, מאחר שביצעה זאת בכל חבילותיה כלפי אלפי לקוחות.

ניר שטרן מנכ"ל סלקום ניר שטרן מנכ"ל סלקום צילום: אלכס קולמויסקי

 

יש לציין כי מדובר בכוונת חיוב ולזכותה של סלקום עדיין עומדת אופציה של זכות טיעון להליך שימוע ותקנות הפחתה, אך כוונות חיוב נשלחות רק לאחר שבוצעה בדיקה מעמיקה של הרשות לסחר הוגן ובבחינת המצב הקיים, מעולם לא בוטל עיצום כספי מלבד הפחתות מסוימות בעקבות שימוע (מלבד מקרה אחד שמתנהל בהליך משפטי היום). מעבר לכך, סלקום הודתה במדיניות זו של החברה כפי שעלה בתביעה ייצוגית נגדה מלפני מספר חודשים.

 

עד היום, מעולם לא ניתן עיצום כספי בסדר גובה זה, הגבוה ביותר עד כה מהרשות לסחר הוגן עמד על 1.9 מיליון, שעדיין נמצא בהליכי ערעור בבית המשפט.

 

מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום פועלת בהתאם לדין, ותפעל כנגד הכוונה להטיל עליה עיצומים בלתי מוצדקים"

 

מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן נמסר: "הרשות מנועה מלהגיב על הליכים בעודם מתנהלים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x