$
פרסום ושיווק

אוגרת כוח: מטרנה צמצמה הוצאות פרסום ברבעון השני

עפ"י הערכות בשוק, החברה הסיטה תקציבי פרסום לרבעון השלישי השנה, בין היתר כדי להתמודד עם כניסתו לשוק של תחליף החלב של שופרסל

אורנה יפת 08:0401.09.16

מטרנה, המוחזקת בידי אסם (51%) וחברת מעברות (49%), סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 70.3 מיליון שקל, המשקפים ירידה קלה של 0.01% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב־9.35 מיליון שקל, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הסיבה העיקרית לעלייה זו היא צמצום הוצאות הפרסום והשיווק ברבעון השני. עפ"י הערכות בשוק, החברה הסיטה תקציבי פרסום לרבעון השלישי השנה, בין היתר כדי להתמודד עם כניסתו לשוק של תחליף החלב של שופרסל. במטרה לעומת זאת, טוענים כי הסיבה להסתת התקציבים קשורה בעובדה שהשנה היא שנה מעוברת והחגים יוצאים ברבעון השלישי ולכן מרבית הפרסום יהיה ברבעון זה.

 

תחליף החלב ששופרסל השיקה השבוע תחת המותג הפרטי שלה מעמיד אתגר לשחקניות ותיקות כמו מטרנה וסימילאק, שיצטרכו כעת להתחרות במוצר שיימכר ב־40 שקל ל־700 גרם. הוצאות המכירה והשיווק של מטרנה ירדו ברבעון השני ב־14% והסתכמו ב־18 מיליון שקל בלבד, מה שהוביל את מטרנה להציג עלייה ברווחים, למרות קיפאון במכירות וירידה ברווח הגולמי.  

מטרנה. קיפאון במכירות מטרנה. קיפאון במכירות צילום: עמית מגל

 

הרווח הגולמי ירד ב־6% ל־30.5 מיליון שקל, בין היתר בעקבות יישום הסכמי עבודה שהביאו לעלייה של 4% בהוצאות שכר עובדי הייצור. גם מבצעי הוזלות על תחליף החלב פגעו בשיעור הרווחיות הגולמית, וזו ירדה מ־46% ברבעון השני אשתקד ל־44%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x