$
פרסום ושיווק

פרשת תלמה: סימון שגוי ע"י עובד המחסן אפשר את הפצת הקורנפלקס הנגוע

משרד החקירות שנשכר ע"י יוניליוור מצא שהמדבקות שהעידה על זיהום האריזות נתלשו והוחלפו בצורה לא תקנית. עם זאת לטענת המשרד, מנכ"ל החברה המנהלת את המחסן אסר על עובדיו להבדק בפוליגרף

נורית קדוש 11:3410.08.16

משרד החקירות שנשכר ע"י חברת יניליוור על מנת לגלות כיצד זלגו קופסאות הקורנפלקס המזוהמות לרשת שופרסל, חשף כי בידיו פרטים של עובד חברת

"לוגיסטיקר", המנהלת את את המחסן אליו נשלחים משטחי הקורנפלקס של תלמה לקראת שיווקם לחנויות, שסימן את המשטח הנגוע בטרם הופץ. עם זאת, במשרד החקירות טענו כי מנכ״ל חברת לוגיסטיקר, חברת בת של חברת ממן, אסר על עובדיו לשתף פעולה עם החוקרים, ובפרט להיבדק בבדיקת פוליגרף.

 

מבדיקת משרד החקירות "ויצמן יער" עלה כי המשטח, ובו הקורנפלקסים הנגועים בסלמונלה, נשלח מהמפעל תלמה בערד למחסן כשהוא ממתין לתוצאות בדיקות המעבדה, אך נשלח משם לרשת שופרסל בטרם הגיעו תוצאות הבדיקה, בניגוד למקובל, באמצעות סימונו במדבקה של משטח אחר. "עפ"י החקירות והשחזורים שערכנו ברור כי רק מי מעובדי חברת "לוגיסטיקר" המנהלת ומתפעלת את המחסן היו יכולים לבצע זאת, כאשר הסבירות הגבוהה ביותר היא שמדובר בעובד,שפרטיו בידינו, שסימן את המשטח, טרם הפצתו לחברת "שופרסל", שכן פרטיו מופיעים ברישומים תחת קוד אישי, הידוע אך ורק לו", נמסר ממשרד החקירות.

 

כך, ניכר כי העובד החשוד, בעזרתו של עובד נוסף, הדפיסו מדבקות חדשות למשטח מתוך הנחה כי החסימה שמנעה את הפצת האריזות בטרם קבלת תוצאות בדיקות המעבדה תוסר תוך מספר ימים. לפי מנהל המחסן, נוהל חמור זה היה נהוג בקרב עובדי המחסן, במטרה לחסוך עבודה כפולה על משטחים שטרם הוסרה לגביהם החסימה.

 

לצפייה בדו"ח החקירה המלא של חברת החקירות ויצמן יער - לחצו כאן

 

השמדת משטחי קורנפלקס נגוע בסלמונלה. סימון שגוי איפשר את יציאתו מהמפעל השמדת משטחי קורנפלקס נגוע בסלמונלה. סימון שגוי איפשר את יציאתו מהמפעל צילום: רפופורט-חברת החדשות הפרטית

 

בנוסף, בבדיקת האריזות אותרו המדבקות המזהות את המשטח אך "הן היו מקומטות וניכר כי נתלשו". המדבקה הודפסה בתאריך 27.6.16 בעוד שתכולת המשטח יוצרה בתאריך 15.6.16 – 12 ימים קודם לכן. להערכת משרד החקירות, נראה כי האפשרות של תלישת מדבקת הזיהוי ממשטח אחר תקין והדבקתו למשטח החסום (החשוד כנגוע) על מנת לאפשר את הפצתו, תוך תקווה שהחסימה תוסר תוך זמן קצר, היתה אופציה קלה יותר, שניתן היה להתפתות לה בקלות.

 

עם זאת, לטענת המשרד, "משלב מסוים בחקירות ניתנה הוראה ע"י מנכ"ל חברת "לוגיסטיקר" לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף", מה שהותיר את החקירה במבוי סתום. כעת תידרש יוניליוור להחליט כיצד לפעול נגד לוגיסטיקר

 

מחברת לוגיסטיקר נמסר, "העובדות הנכונות באשר להשתלשלות האירוע שמקורו במפעל יוניליוור ידועות לנו ונלבן אותן מול הלקוח ולא בתקשורת. צר לנו על הדו"ח החובבני וחסר האחריות של משרד 'ויצמן יער' שביצע את החקירה מטעם יוניליוור ובחר בסופו של יום להטיל את האשמה על מחסנאי, תוך שימוש בהשערות וסברות שאין להן שום בסיס ותימוכין במציאות, במקום למצוא את מקור התקלה.

 

"בניגוד לנטען, שיתפנו פעולה עם הלקוח שלנו ועם כל הרשויות שפנו אלינו לרבות חברת 'ויצמן יער' שתחקרה שעות ארוכות את העובדים שלנו ונמשיך לעשות זאת בכדי לסייע ככל שניתן. לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי שמחפש ש"ג להאשים אותו במקום לבצע בדיקה מקיפה ומהימנה שתמצא את מקור התקלה האמיתי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x