$
פרסום ושיווק

התעשיינים יטענו: הצרכנים לא תמיד רוצים פחות סוכר

ועדת התזונה הבריאה תשמע היום את נציגי התאחדות התעשיינים שידרשו תהליך מתון ומתואם להפיכת המוצרים לבריאים יותר

נורית קדוש 08:3020.07.16

ארבעה חודשים לאחר הקמת הוועדה לתזונה בריאה, ישמיעו היום תעשייני המזון את עמדתם ביחס ליוזמות משרד הבריאות לצמצום צריכת מזונות עתירי סוכר ומלח. ל"כלכליסט" נודע כי התעשיינים יציגו לוועדה מקרים מהשנים האחרונות שבהם חברות המזון שיפרו את ההרכב התזונתי של מוצריהם, אך נתקלו בחוסר ביקוש מצד הצרכנים, שהכשיל את המהלך. בכך, יבקשו לבסס עמדה לפיה הפיכת המוצרים לבריאים יותר היא חיובית, אך אין לעשות זאת "בכל מחיר", אלא בצורה מתונה ומבלי לפגוע בהעדפת הצרכנים.

 

בין המהלכים שנרשמו בשנים האחרונות להבראת מוצרים, ניתן למנות את שוופס 22, משקה קולה מופחת סוכר ובתוספת סטיביה, שהשיקה יפאורה לפני כשנתיים בהשקעה של 12 מיליון שקל. החברה הציגה את המשקה כ”קטגוריה חדשה לצרכנים שאוהבים קולה אבל לא מעוניינים לצרוך כל כך הרבה סוכר”. אולם המוצר שהגיע בשיאו ל־1.8% משוק המשקאות הקלים, צנח לנתח של 0.1% וירד מהמדפים בתוך שנה, וזאת בשל ביקוש דל מצד הצרכנים שהתקשו לקבל את טעם הסטיביה.

 

דוגמאות אחרות הן יוגורט יופלה מופחת סוכר שתנובה השיקה לפני שנתיים, וכבר אי אפשר למצוא אותו על המדף, וחומוס לייט של שטראוס שהושק ב־2006, אך ירד מהמדפים כעבור פחות משלוש שנים נוכח היעדר ביקוש למוצר מופחת השומן.

 

בנוסף לעמדה זו, צפויים התעשיינים לסקור בפני הוועדה את המהלכים הוולונטריים שביצעו להפחתת סוכר ומלח. יוניליוור החלה לשווק השבוע דגני בוקר מופחתי סוכר ולסמן את מספר כפיות הסוכר במוצר. תנובה מיישמת מזה כמה שנים את פרויקט המצפן התזונתי להפחתת סוכר ומלח, וחברות נוספות יזמו מהלכים דומים.

 

חומוס אחלה מופחת שומן ויופלה מופחת סוכר. לטענת היצרנים, הביקוש הנמוך הוריד את המוצרים מהמדפים חומוס אחלה מופחת שומן ויופלה מופחת סוכר. לטענת היצרנים, הביקוש הנמוך הוריד את המוצרים מהמדפים

 

באיגוד בחנו את האפשרות שנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ייצג אותם בוועדה אולם ככל הנראה, מי שתדבר בשם החברות תהיה מנהלת איגוד המזון בהתאחדות, גליה שגיא. אליה יצטרף טכנולוג מזון מאחת החברות, שישיב לשאלות מקצועיות. עוד נודע ל”כלכליסט” שאיגוד המזון הזמין לדיון את פרופ’ אמיל לביא, סגן נשיא Epode, ארגון העוסק בהתמודדות עם השמנת ילדים באמצעות חינוך, תזונה ושינה. לביא צפוי להציג את תפיסת הארגון שלפיה יש מקום לטיפול הוליסטי, שאינו נוגע רק לשיפור המוצרים.

 

התעשיינים יביעו נכונות לפעול בשיתוף פעולה עם המשרד לקידום יוזמות שונות, כל עוד הוא לא יכפה עליהם פעולות שונות באופן חד צדדי. כך למשל הם יציעו לוועדה שהם יסמנו מיוזמתם את שיעורי הסוכר, הנתרן והשומן בחזית המוצרים, ויציינו את שיעור הרכיבים המזיקים מהצריכה היומית המקסימלית המומלצת. בכך ינסו התעשיינים לשכנע את המשרד שלא להעביר תקנות מחייבות בחקיקה בכנסת, כפי שעשה לפני שבועות ספורים מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), שחייב את היצרנים לסמן כמה סוכר הם מוסיפים למזון ומה שיעורו מהצריכה המקסימלית המומלצת.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x