$
פרסום ושיווק

מעבירה הילוך: פולקסווגן ומחליפה משרד פרסום

ענקית הרכב מנסה להתאושש מפרשת דיזלגייט ומחליפה את מדיה קום במשרד הפרסום PHD; המטרה: לא יצרנית רכב, אלא "ספקית שירותי מוביליות"

תומר הדר 09:1519.06.16

פולקסווגן העולמית מחליפה משרד פרסום, כך דיווחו אמצעי תקשורת באירופה. את מקומה של מדיה קום, שהחלה לעבוד עם תאגיד הרכב ב־1988, תחליף PHD של אומניקום.

 

מדיה קום היתה אחראית לרכש המדיה של פולקסווגן ב־30 מדינות בעולם. ב־2014 הודיעה החברה על הארכת החוזה עמה לשלוש שנים, וזה צפוי להסתיים במהלך 2017. ב־2014 הוציאה פולקסווגן העולמית יותר מ־3 מיליארד דולר על רכש מדיה, והיתה למפרסמת השישית בגודלה בעולם. אחרי פרשת דיזלגייט, שחשפה זיוף נתוני זיהום ברכבי הדיזל שלה, פולקסווגן עוברת בימים אלה שינוי קונספטואלי, שמצריך גם חידוש של מערכי המכירות ומערכי השיווק והפרסום.

 

על פי הצהרות של בכירי החברה, פולקסווגן אינה רואה את עצמה עוד כיצרנית רכב, אלא כ"ספקית שירותי מוביליות", והם אכן משקיעים תקציבים במיזמי מוביליות אישית ושיתופי רכב. רק השבוע הודיעה החברה שתחבור לזיפקאר האמריקאית, ותקים בלונדון מערך שיתופי רכב שיתבסס על צי של 50 פולקסווגן גולף חשמליות שיושכרו תמורת 7 ליש"ט לשעה.

 

כמו כן הודיעה שתשקיע 300 מיליון דולר במיזם שיתופי ההסעות הישראלי גט (לשעבר גט טקסי). בישראל, עוד לפני המשבר, החליפה צ'מפיון מוטורס, זכיינית מותגי פולקסווגן, את משרד הפרסום אדלר חומסקי במשרדי הפרסום של גדעון עמיחי ומנץ'.

 

 

סוכנות פולקסווגן בלונדון (ארכיון) סוכנות פולקסווגן בלונדון (ארכיון) צילום: רויטרס

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x