$
פרסום ושיווק

המאבק של סוכני הביטוח הצליח: קמפיין "שוקה" יירד באופן מיידי מהאוויר

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי הפרסומות הפופולרית של חברת ביטוח ישיר שבהן מככבת שני כהן בתפקיד מזכירתו של סוכן הביטוח שוקה מציג באופן כוזב את ציבור סוכני הביטוח כנהנתנים, ולפיכך הוא ייאסר לשידור; בנוסף, השופט הטיל הוצאות בסך 351 אלף שקל על חברת הביטוח ומנהליה. ביטוח ישיר: "אנו מופתעים מההחלטה שאינה תואמת את רוח הפסיקה"

רחלי בינדמן 18:0411.04.16

בית המשפט המחוזי בת"א קבע היום (ב') כי קמפיין "שוקה" יירד באופן מיידי מן האוויר לאור בשל פגיעתו בציבור סוכני הביטוח. על פי בית המשפט, שידור הפרסומת הינו בגדר עוולה מסחרית של "תיאור  כוזב" על פי חוק עוולות מסחריות. קמפיין שוקה הינו הקמפיין הפופולרי של חברת ביטוח ישיר בכיכובה של השחקנית שני כהן. הקמפיין מציג באור נלעג את סוכני הביטוח.

 

פסילת הפרסומת נעשתה, כאמור, על רקע הפרת חוק עוולות מסחריות בעניין פרסום מידע שגוי - הצגת הסוכנים כנהנתנים. עם זאת, השופט ציין כי בעיניו הקמפיין מהווה לשון הרע - אך לא פסל אותו על בסיס עילה זו.

 

כמו כן, השופט אליהו בכר נתן צו מניעה האוסר על ביטוח ישיר להפיק או לפרסם פרסומות או לצאת בקמפיין בו מוצגים סוכני הביטוח כנהנתנים, מיושנים, ומאותגרים טכנולוגית.

במסגרת זאת, ניתן צו האוסר על ביטוח ישיר ומנהליו להמשיך ולפרסם קיומו של קשר כביכול בין תשלום פרמיה לחברת ביטוח, הכוללת מימון סוכן ביטוח, למחיר המוצע על ידי ביטוח ישיר, בין אם המחיר כולל הנחה ובין אם לא.  

 

שני כהן בקמפיין לחבר הביטוח הישיר. ביהמ"ש קבע כי מדובר בפגיעת לשון הרע שני כהן בקמפיין לחבר הביטוח הישיר. ביהמ"ש קבע כי מדובר בפגיעת לשון הרע צילום: דפנה גזית

 

בנוסף, השופט בכר הטיל הוצאות בסך 351 אלף שקל על חברת ביטוח ישיר ומנהליה, ביחד ולחוד.

 

כזכור, לשכת סוכני הביטוח ושמונה סוכנים נוספים הגישו במרץ 2012, באמצעות עו"ד ניר גורן, תביעה כנגד חברת "ביטוח ישיר" בדרישה להוריד מן האוויר את קמפיין "שוקה".

 

בפסק הדין נכתב: "הצגת סוכן הביטוח בדרך בה הינה מוצגת בסרטוני הפרסומת, על אף היותה הומוריסטית, נכנסת להגדרת "לשון הרע" בחוק איסור לשון הרע והיא מופנית בנסיבות אל כלל סוכני הביטוח... צביעת הפרסומת בצבעים הומוריסטיים לא רק שאינה מקטינה לטעמי את עוצמת הפגיעה, אלא מחמירה אותה שכן התשדירים, שכולם עשויים אגב באופן מקצוע ומצחיק (סובייקטיבי), מגחיכים את סוכני הביטוח וגורמים להשפלתם כמי שהינם בעלי מקצוע הולך ונעלם וראוי להם שייעלמו כליל מהעולם, בהיות בבחינת סרח עודף בענף הביטוח שקיומם לא נועד לשרת איש אלא את עצמם בלבד".

 

מאיי.די.איי ביטוח נמסר בתגובה: "אנו מופתעים לנוכח החלטת ביהמ"ש. להבנת החברה, פסק הדין אינו עולה בקנה אחד עם ההלכה הפסוקה של ביהמ"ש העליון, בפרט בעניין חשיבותו של חופש הביטוי והתחרות החופשית ואינו מתיישב עם המגמה להורדת יוקר המחיה ולהפחתת המחירים לצרכן. כך קבעו גם ערכאות קודמות שדנו בקמפיין. החברה לומדת את פסק הדין ובכוונתה להגיש ערעור לביהמ"ש העליון וכן בקשה לעיכוב ביצוע".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x