$
פרסום ושיווק

הזינוק של נחום ביתן

מחנות יין באשקלון לרשת השנייה בגודלה ישראל

נורית קדוש 06:5514.01.16

יינות ביתן החלה את דרכה כחנות יינות משפחתית שהקים אביו של נחום ביתן באשקלון. ב־1994 פתח ביתן הבן סופרמרקט בסמוך לחנות המשקאות תחת השם "יינות ביתן", וכעבור כמה שנים פתח שלושה סופרמרקטים נוספים.

 

השינוי המהותי בפעילותו של ביתן נרשם ב־2006, עם רכישת ארבע חנויות של רשת הסופרים היפר רמה ב־250 מיליון שקל. המהלך הוביל להכפלת מחזור המכירות של הרשת מ־300 מיליון שקל ב־2005 לכ־600 מיליון שקל ב־2006.

שנה לאחר מכן רכש ביתן את שלושת סניפי רשת המזון יד יצחק ב־121 מיליון שקל, והגדיל בכך את מחזור המכירות של יינות ביתן ליותר מ־800 מיליון שקל. ביתן המשיך לנסות ולאתר הזדמנויות נוספות, וב־2008 רכש את חנות המזון משב

מרקט באילת ב־8 מיליון שקל. מאז הספיק לפתוח חנויות נוספות, עד שהחזיק ברשת בפריסה ארצית המונה 27 סניפים שהשתרעו על 34 אלף מ"ר.

 

השינוי הדרמטי שהפך את ביתן לרשת הרביעית בשוק המזון, הפועלת על פני 72 אלף מ"ר ומניבה מחזור מכירות של 3 מיליארד שקל בשנה, התרחש בנובמבר 2012. אז רכשה את רשת כמעט חינם לפי שווי של 350 מיליון שקל, שהובילה אותה למחזור מכירות מאוחד של 3 מיליארד שקל ב־2013.

 

בשנים האחרונות שילב ביתן את בנו יוסי בהנהלת הרשת בתפקיד משנה למנכ"ל. בתו אלינור משמשת עו"ד של הרשת, ואחיו אפי ביתן משמש מנהל תפעול של הרשת.

  

סניף יינות ביתן בכפר סבא סניף יינות ביתן בכפר סבא צילום: ענר גרין

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x