$
פרסום ושיווק

למרות המצב הביטחוני: קניון מלחה יהפוך לשני בגודלו בארץ

ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת עזריאלי הגישה תוכניות להרחבת הקניון הירושלמי ב־10,000 מ"ר בהשקעה של כ־150 מיליון שקל. אם יאושרו, הוא יהיה השני בגודלו אחרי קניון הזהב

אורנה יפת 08:0824.12.15

לאחר שהתפוצצה העסקה לרכישת שרונה מרקט מגינדי החזקות, ובשל המגבלות הרגולטוריות בנוגע לרכישת קניונים באזורים שהיא פעילה בהם, עזריאלי מפנה משאבים לשדרוג קניונים קיימים כאחד ממנועי הצמיחה שלה. ל"כלכליסט" נודע שהקבוצה תרחיב את קניון מלחה בירושלים, שהוא אחד המצליחים שלה מבחינת פדיונות למ"ר — 2,300 שקל בממוצע למ"ר ב־2014. דמי השכירות הממוצעים בקניון עומדים על 276 שקל למ"ר.

 

קבוצת הנדל"ן הגישה בקשה לוועדה המקומית בעיריית ירושלים ולוועדה המחוזית לצורך קבלת אישורים ראשוניים לתוספת של השטח המסחרי ולהקמת בניין לדיור מוגן מעל הקניון, שיכלול כ־250 יחידות דיור. הבינוי צפוי להתחיל בתוך שנה. לקניון יתווספו 10,000 מ"ר בהשקעה מוערכת של כ־150 מיליון שקל. כיום מונה קניון מלחה 40 אלף מ"ר, ותוספת של 10,000 מ"ר תהפוך אותו לאחד הקניונים הגדולים בישראל, גדול ממנו רק קניון הזהב בראשון לציון.

 

המצב הביטחוני בבירה מיעט לפגוע בקניון הסגור בהשוואה לשטחי מסחר פתוחים בעיר כמו ממילא, שהסוחרים בהם מדווחים על ירידה במספר המבקרים. מלחה נחשב לאחד מעשרת הקניונים המובילים בישראל, ובעזריאלי מעוניינים להגדיל את שטחי המסחר בו זה שנים רבות. ב־2009 הוצאו בתי הקולנוע של גלובוס גרופ מהקניון ובמקומם נפתחה חנות H&M על 1,700 מ"ר.

 

קניון מלחה בירושלים. שחקנים בינלאומיים חדשים קניון מלחה בירושלים. שחקנים בינלאומיים חדשים צילום: אוהד צויגנברג

 

מטרת המהלך של עזריאלי היא להכניס שחקנים בינלאומיים חדשים לקניון, ולהעלות את הפדיונות בו בכ־25%–30%. המותג סטרדיווריוס שקבוצת זארה צפויה להכניס לישראל ישיק חנות ראשונה בעזריאלי תל אביב, ולא מן הנמנע כי הקבוצה שואפת להכניס אותו גם למלחה. לפי תמיר בן שחר מצ'מנסקי בן שחר, היחס בין שכר הדירה ודמי ניהול לבין הפדיון (שמגלם את את העומס על הסוחרים) הוא כ־12%.

 

בשנה האחרונה הוסיפה עזריאלי קומה נוספת לקניון איילון ברמת גן על שטח של 10,000 מ"ר ובהשקעה של 200 מיליון שקל, כדי להתמודד עם התחרות, בין היתר מול קניון רמת אביב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x