$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

טויס אר אס מפרקת את הקשר עם יבואנית לגו

רשת הצעצועים תתחיל לייבא את המותג הפופולרי ישירות מהיצרנית בדנמרק, ותוותר על שירותי אילנית בתחום זה. המהלך עשוי להוזיל לה את עלויות הרכש ב־10%-15%

אורנה יפת 07:0103.12.15

טויס אר אס, שבבעלות פישמן רשתות, תפסיק להזמין את המותג לגו מיבואנית הצעצועים אילנית, ותתחיל לייבא אותו ישירות מהיצרנית בדנמרק, כך נודע ל"כלכליסט". את יתר המוצרים המיובאים על ידי אילנית ‑ ובהם בובות בראץ, לה לה לופסי וצעצועי מיינקאפרט ‑ תמשיך טויס אר אס לרכוש מאילנית. עוד נודע ל"כלכליסט" כי לטויס אר אס לא תהיה זכות החזרה במקרה של מוצרים פגומים, ואילו אילנית צפויה לקבל מלגו העולמית תמלוגים בעקבות ההסדר החדש עם טויס אר אס. בכל מקרה, על טויס אר אס נאסר למכור את לגו לחנויות אחרות.

 

מכירות לגו בישראל מהוות 50% מהפעילות של אילנית בישראל, ועומדות על 30 מיליון שקל בשנה. על פי ההערכות בענף, טויס אר אס אחראית ל־20% מהמכירות של לגו בארץ.

 

טויס אר אס כבר קיבלה אישור מחברת לגו העולמית לרכוש את המוצרים ישירות ממנה, והמוצרים המיובאים ישירות יוצבו על המדף בתוך כחודשיים. על פי ההערכות, המהלך יוזיל לטויס אר אס עלויות הרכש ב־15%-10%, ויאפשר לה להוזיל את המוצרים לצרכן ‑ אם תחליט לעשות כן ‑ ולהגדיל את האטרקטיביות מול רשתות צעצועים מתחרות.

 

דורון פלד, הבעלים של אילנית. "כבר הוזלנו את העלויות של לגו לחנויות" דורון פלד, הבעלים של אילנית. "כבר הוזלנו את העלויות של לגו לחנויות" צילום: עמית שעל

 

לטויס אר אס דימוי של רשת יקרה, והמהלך הזה הוא כנראה אחד ממאמצי הרשת בשנים האחרונות להתנער מהתדמית הזו ולהנמיך את המחיר לצרכן.

 

לגו איננו המותג היחיד שטויס אר אס מייבאת ישירות ולא באמצעות יבואן רשמי. כך נוהגת הרשת גם עם המותג פישר פרייס ועם צעצועי הסברו, שהיא מייבאת ישירות מהחברה העולמית ולא דרך קבוצת סקאל. את מותג צעצועי ההתפתחות טייני לאב מייבאת טויס אר אס ביבוא מקביל.

 

לגו. עשוי להגיע ליותר מ-1,000 שקל לקופסה לגו. עשוי להגיע ליותר מ-1,000 שקל לקופסה צילום: בלומברג

 

אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות, כבר פעל בעבר נחרצות נגד יבואני הצעצועים הרשמיים, וב־2012 הגביר מהלך של יבוא מקביל: הוא ניתק את הקשר עם יבואנים רשמיים, ובין היתר הפסיק באופן חלקי לעבוד גם עם אילנית. בשנה זו הפסיקה הרשת את יחסי העבודה עם קבוצת סקאל, יבואנית מטאל בעלת המותג ברבי; עם חברת קודקוד בעלת המותג רמיקוב וזכיינית מונופול ; וניהלה מאבק נגד יצרני התחפושות כאשר הביאה ביבוא מקביל את מרבית התחפושות הנמכרות בחנויותיה, ולא בפעם הראשונה, במהלך שגרם לה בעבר לנתק את הקשר עם יצרנית התחפושות הגדולה ביותר בישראל, חברת שושי זוהר, שסירבה לשווק לה תחפושות.

 

כיום היבוא המקביל של לגו לישראל הוא שולי בלבד, ומרבית המוצרים שנמכרים בארץ הם של היבואנית הרשמית אילנית. לגו, אחד ממותגי הצעצועים היקרים ביותר על מדפי הרשתות, עשוי להגיע למחיר של יותר מ־1,000 שקל לקופסה.

 

דורון פלד, מנכ"ל ובעלי חברת אילנית, סירב להתייחס ליחסי העבודה מול טויס אר אס, אך מסר כי הוא הוזיל את עלויות הלגו לרשתות הצעצועים: "לפני שנה וחצי הוזלנו את העלויות של לגו לחנויות ב־20%. החברה העולמית ספגה 10% ואילנית ספגה 10%".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x