$
פרסום ושיווק

"הציבור מסתער על מוצרי הגנה עצמית"

ברשתות הציוד למטיילים והמתנות לגברים מדווחים על התנפלות על תרסיסי פלפל, שוקרים ואלות. ריקושט: בשבוע החולף נרכש ציוד בשווי 1.5 מיליון שקל

נורית קדוש 08:1514.10.15

"אנשים עטים על החנויות ורוכשים אמצעי הגנה כמו אלות, אקדחי גז מדמיע, תרסיסי פלפל ושוקרים", אומר מנכ"ל רשת המוצרים לגבר ג'נטלמן טל רז. "מה שקורה בימים האחרונים זו היסטריה", מתאר רז את התחושה בקרב עובדי החנויות המוכרות ציוד להגנה עצמית בימים האחרונים עם התגברות אירועי האלימות והפיגועים.

 

ברשת הציוד למטיילים ריקושט מדווחים כי הביקוש למוצרי הגנה עצמית זינק פי 6 בשבוע החולף. לדברי מנכ"ל הרשת דודי מנטין בשבוע האחרון רכש הציבור ציוד מגן בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל. הרשת עצמה מכרה 25 אלף יחידות של מוצרים להגנה עצמית כתרסיס פלפל, שוקרים חשמליים ואזיקונים. 75% מהרכישות נעשו בחנויות באזור ירושלים ויתר הרכישות בעיקר בראשון לציון, תל אביב וכפר סבא. לדברי מנטין, לסניפי הרשת הגיעו לקוחות שהתעניינו באמצעי הגנה עצמית נוספים כסכינים ואגרופנים, אך מאחר ומדובר במוצרים האסורים לנשיאה לפי חוק האם אינם נמכרים בסניפי הרשת.

 

בקבוצת המטייל מדווחים בעיקר על ביקושים גבוהים לגז פלפל. "בסניפים שבהם המלאי נגמר ונוצרה דרישה נוספת, הכנו רשימת המתנה של לקוחות שיקבלו את גז הפלפל מיד עם הגעת הסחורה החדשה, שמתחדשת מידי יום״, מסרה מנהלת השיווק של הרשת שלי חודורוב.

 

 

"כל השנה אנחנו מוכרים אמצעי הגנה אבל תופעה כזו אף פעם לא היתה. הציבור מסתער על כל מה שבא ליד להגנה עצמית. אנו דואגים להשלמת המלאים. קשה לעמוד בביקושים", מתאר רז את התחושה.

 

רשתות הקמעונאות לא נותרו אדישות לביקוש הגובר למוצרי הגנה עצמית. רשת המזון ויקטורי למשל תחל למכור בסניפיה אקדחי גז פלפל ותרסיסי פלפל. "זה המעט שביכולתנו לעשות להגברת תחושת הביטחון", אמר מנכ"ל הרשת איל רביד.

 

פיגוע במלכי ישראל בירושלים, אתמול פיגוע במלכי ישראל בירושלים, אתמול צילום: גיל יוחנן

 

התחושה לפיה הציבור מנסה להחזיר לעצמו את הרגשת הביטחון האישי שואבת עידוד גם מנתוני זאפ השוואת מחירים. לפי נתוני האתר, קטגוריית מוצרי ההגנה העצמית זינקה בימים האחרונים מהמקום ה־150 מבחינת כמות המחפשים למקום השני באתר. המוצרים המבוקשים ביותר בקטגוריה הם מוצרי גז מדמיע כתרסיס פלפל או אקדח גז. המוצרים הבאים בתור מבחינת פופלריות החיפושים הם שוקרים ואלות, אך באתר מדווחים גם על זינוק חד בחיפוש אחר אפודי מגן ואזיקים.

 

לצד הזינוק בחיפוש אחר מוצרי הגנה עצמית מזהה החברה ירידה בחיפוש אחר בילויים, בעיקר בהזמנת שולחנות וחיפוש מסעדות בתל אביב ובירושלים. לעומת זאת חלה עליה ארצית של 15% במשלוחי מזון כאשר בירושלים לבדה חל זינוק של 25% במספר המשלוחים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x