$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

רמי שביט מעביר את ניו־פארם לזכיינות

הרשת מתכננת לפתוח 100 סניפים בזכיינות בשלוש שנים כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות והתחרות מצד סופר פארם. כעת נערך פיילוט באחד הסניפים

אורנה יפת 06:4712.08.15

המשביר 365, המחזיקה בבעלות על רשת הדראגסטורס ניו־פארם, צפויה להתפתח בשנה הקרובה באמצעות סניפים בזכיינות, כך נודע ל”כלכליסט”. בחברה נבחן המודל באמצעות חברת ייעוץ שאמונה על האסטרטגיה החדשה, ובתוך חודש צפוי להתגבש המודל המוסכם. בשלב זה לא ברור עדיין אם כל הסניפים הנוכחיים יעברו למודל החדש, או רק חלק מהם.

ניו פארם ניו פארם צילום: עמית שעל

 

בימים אלה נערך פיילוט על סניף אחד של הרשת, ובתוך שלושה חודשים יורחב לסניפים נוספים. במהלך 2016 ייושם המודל החדש בהדרגה בהתאם להזדמנויות הנדל”ן, וההענות מצד זכיינים. מנכ”ל הקבוצה רבי שביט מתכנן לפתוח 100 סניפים בזכיינות במרכזי ערים בשלוש השנים הקרובות, חלקם בגודל של כ־450 מ"ר וחלקם קטנים יותר.

 

עסקת ניו־פארם, בה יאיר פיליפ ודב צימברג היו אמורים לשלם 165 מיליון שקל עבור הרשת השנה, לא צלחה. כעת מנסה הרשת לשנות אסטרטגיה לכיוון זכיינות שיאפשר לו להתפתח בהוצאות יחסית נמוכות ולקבל תמלוגים מהזכיינים עבור כל סניף.

 

כיום, ניו־פארם לא מרוויחה כסף ומתקשה להצדיק את הסכום שדורש עליה שביט. הרשת סיימה את 2014 עם ירידה של 6% בהכנסות שהסתכמו ב־733 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה ירד ב־5% לעומת 2013 והסתכם ב־223 מיליון שקל. ניו פארם עברה להפסד נקי של 3.5 מיליון שקל ב־2014, לעומת רווח של 7.3 מיליון שקל ב־2013.

 

ניו־פארם לא פותחת סניפים חדשים אלא מתחזקת קיימים. זאת, בניגוד להתרחבות של המתחרה סופר־פארם שמונה מעל 200 סניפים ואף ממשיכה לחתום על חוזים לפתיחת סניפים בקניונים עתידיים וגם זוכה לעדיפות במיקומים אסטרטגיים בקניונים.

 

בעבר, בתקופה בה ביצעה הרשת את הסחר של מוצרי הקוסמטיקה גם עבור המשביר לצרכן, מכירותיה הגיעה למיליארד שקל בשנה. עם זאת, לאחר פיצול החברות בשנה האחרונה, חזרה המשביר לבצע את הרכש של הקוסמטיקה עבור עצמה ומכירות ניו־פארם צנחו לכ־732 מיליון שקל.

 

שביט סרב להגיב לידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x