$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

למכירה: סופר דוש ב־180 מיליון שקל

בעלי רשת הסופרמרקטים המצליחה בבת ים החליט למכור את ארבעת סניפיה בעקבות סכסוך משפחתי. רשות ההגבלים צפויה לדרוש לחלק אותה בין כמה רוכשים

נורית קדוש 08:1622.07.15

עודף שטחי המסחר מאלץ את שוק קמעונאות המזון להמשיך להסתגל ולהשתנות. ל”כלכליסט” נודע כי עזרא דוש, מבעליה של רשת סופר דוש, העמיד אותה למכירה תמורת 150–180 מיליון שקל כולל המלאי. הרשת מונה ארבעה סניפים הממוקמים כולם בבת ים ומכירותיה מוערכות בכ־500 מיליון שקל בשנה. הערכות בענף הן כי בשל היעדר תחרות באזור בת ים, נהנית סופר דוש מרווחיות תפעולית גבוהה ביחס לענף בשיעור של כ־4% מהמכירות.

עוד נודע כי דוש ניהל בתקופה האחרונה משא ומתן מתקדם עם האחים יוסי ושלומי עמר שמפעילים את רשת פרש מרקט, המונה שבעה סניפים שנרכשו לאורך השנים מגורמים שונים בענף הקמעונאות. עם זאת, שלומי עמר מכחיש שבכוונתו לקנות את הרשת. לפני 8 שנים סיכמו האחים על רכישת 55% מרשת ויקטורי ממשפחת רביד, אולם העסקה לא הושלמה.

 

רשת סופר דוש מנוהלת על ידי ארבעה אחים למשפחת דוש. עזרא דוש מכהן כמנכ"ל ואחראי גם על כל נושא הסחר, משה דוש אחראי על תחום הבשר, אברהם דוש על הירקות ורונן דוש על המעדניות. גם בנות הזוג של האחים וילדיהם עובדים ברשת, מה שהוביל לפני כשנה לסכסוך משפחתי שבעקבותיו החל עזרא דוש לבחון את מכירת הרשת ויציאה מהענף.

 

סופר דוש סופר דוש צילום: עמית שעל

 

לרשת יתרון עצום של בלעדיות באזור בת ים, בו התחרות היחידה שלה הוא סניפי שופרסל ומגה שהתקשו להוות לה אלטרנטיבה נוכח הנאמנות הגבוהה של הצרכנים בעיר לרשת והיחסים החמים שבין בני המשפחה לקונים. המתחרים הפרטיים, המצויים בקשרים אישיים טובים עם עזרא דוש, נמנעו לאורך השנים מלפתוח חנויות בעיר. כעת צפוי המצב להשתנות.

 

לפי הערכות, הממונה על ההגבלים העסקיים עשוי להקשות על מכירת הרשת כמקשה אחת וצפוי להציב את מכירת אחד או שניים מהסניפים כתנאי מתלה לקיום העסקה. במסגרת הטיפול בפרק התחרות האזורית בחוק המזון, נמנע הממונה על ההגבלים מלדרוש ממשפחת דוש למכור סניפים למרות שהיא שולטת במכירות בעיר, ככל הנראה כיוון שאין לה פעילות קמעונאית באזורים נוספים. אלא שמכירת הרשת צפויה להביא לבחינה מחודשת של ויתור זה. כך, אחרי שנים ארוכות בהן נהנתה הרשת כמעט מבלעדיות, צפויה להתפתח באזור תחרות ערה.

 

רשת סופר דוש החלה את דרכה באוגוסט 1988, אז פתחה המשפחה את סניף הסופרמרקט הראשון שלה הממוקם בשדרות העצמאות בקרבת חוף הים של בת ים על שטח של 800 מ"ר. בינואר 2004 פתחה החברה סניף שני בקניון בת ים על שטח של 3,000 מ"ר ובפברואר 2006 נפתח הסניף השלישי בקניון בת־ימון על שטח של 3,000 מ"ר. לפני כשנה פתחה הרשת סניף למגזר החרדי הנקרא סופר דוש מהדרין בשטח של 2,000 מ"ר. בכל סניפיה מעסיקה הרשת כ־ 600 עובדים.

 

לצד ארבעת הסניפים מחזיקה סופר דוש חברה בת בשם יעד ממתקים שהוקמה בספטמבר 2005, כאשר סופר דוש ואופטימום ממתקים התמזגו. יעד ממתקים עוסקת ביבוא שוקולדים וממתקים מחו"ל והפצתם ברשתות פרטיות וחנויות מזון בכל רחבי הארץ.

 

עזרא דוש סירב להגיב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x