$
פרסום ושיווק

דירקטוריון מגה אישר את מינויו של רביב ברוקמאייר לתפקיד מנכ"ל

ברוקמאייר מגיע מתוך קבוצת אלון ומנהל מאז 2012 את נעמן. הוא יחליף בתפקיד את המנכ"ל הפורש מוטי קרן

נורית קדוש 13:1402.06.15

דירקטוריון מגה אישרה את מינויו של רביב ברוקמאייר לתפקיד מנכ"ל החברה, זאת בהמשך לחשיפת "כלכליסט" בנושא הבוקר. ברוקמאייר שיחליף את מוטי קרן הפורש מגיע מתוך קבוצת אלון ומנהל מאז 2012 את קבוצת נעמן.

 

הבחירה בברוקמאייר התקבלה לאחר מגעים שנוהלו לאחרונה עם בכירים בענף הקמעונאות, אשר לא הבשילו לכדי הסכם נוכח חילוקי הדעות בין השותפים באלון רבוע הכחול, אשר מונעים הגעה להסכמות ביחס לתכנית העתידית של מגה. 

 ברוקמאייר יפעל תחת אביגדור קפלן המכהן כיו״ר מגה, ויוציא לפועל את תכנית ההבראה לרשת שנקלעה למשבר עמוק. במסגרת תכנית ההבראה, צפוי ברוקמאייר לבצע קיצוץ חד בתנאי העסקת עובדי מגה, לסגור 15-20 סניפים הפסדיים ולהגיע להבנות עם ספקי הרשת על שיפור חד בתנאי הסחר, לצד פריסת חובות העבר ואולי אף מחילה על חלקם.

 

מימין מנכ"ל אלון רבוע כחול אביגדור קפלן ומנכ"ל מגה החדש רביב ברוקמאייר
מימין מנכ"ל אלון רבוע כחול אביגדור קפלן ומנכ"ל מגה החדש רביב ברוקמאייר צילום: אלי בוארון, אלכס קולומויסקי

  

קודם להצטרפותו לקבוצת אלון, כיהן ברוקמאייר 4 שנים כמנכ״ל הום סנטר של קבוצת פישמן. זאת לאחר ניהול חברת טן של הקבוצה, תפקיד אליו הגיע אחרי שניהל את בונז׳ור וקודם לכן שימש בתפקידים שונים בשטראוס. בין לבין כיהן בתפקיד ניהולי בשופרסל.

 

מלבד יישום תוכנית ההבראה, ידרש ברוקמאייר לטפל באופן מהיר בבלימת הירידה במכירות שרושמת מגה לצד העמקת ההפסדים. את הרבעון הראשון של השנה חתמה מגה עם ירידה של 1.67% במכירות שהסתכמו ב-1.38 מיליון שקל. לצד המשך השחיקה במכירות, העמיקה הרשת את ההפסד התפעולי וזה הסתכם ברבעוןב-30.6 מיליון שקל, לעומת 22 מיליון שקל בתקופה המקבילהאשתקד. העמקת ההפסד התפעולי התקיימה למרות תוספת של 10 מיליון שקל לשורת הרווח התפעולי ממימוש נכסים ברבעון. 

 

אביגדור קפלן מסר כי "ברוקמאייר נבחר לכהן כמנכ"ל מגה לאחר תהליך של בחינת מספר רב של מועמדים. ניסיונו העשיר בתחום הקמעונאות והריטייל, הידע שלו בהובלת תהליכי הבראה והתייעלות ארגונית, הישגיו המוכחים עם השנים וההכרות שלו עם הקבוצה ומגה בעיקר, יסייעו רבות בתהליכים המורכבים ובאתגרים הרבים הניצבים בפני החברה. מגה עומדת בפני תהליך הבראה וצמיחה שבסופם אנו מאמינים, תחזור הרשת למקומה הראוי כפי שהייתה במשך שנים רבות".  ברוקמאייר מסר: "מגה נמצאת בתקופה בה אנו נדרשים לבצע מהלכי עומק עם כלל השותפים שלנו, עובדים, בעלים וספקים וזאת כדי להחזירה, מהר ככל שניתן לפסי צמיחה ורווחיות. לכולנו מטרה משותפת לשמור על פרנסתם של אלפי עובדינו ולהביא ללקוחותינו בשורה צרכנית ייחודית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x