$
פרסום ושיווק

טבעוף חוזר למדפים תחת משק ארצי

בפעם השנייה בשש שנים, מותג העוף ללא אנטיביוטיקה טבעוף נמכר. למרות היתרון התזונתי, שוק הנישה של העופות מתקשה להתרומם

נורית קדוש 08:4112.05.15

כחצי שנה לאחר שהופסק שיווקו, צפוי מותג העוף ללא אנטיביוטיקה טבעוף לשוב בקרוב למדפים. זאת בהמשך לחשיפת "כלכליסט" כי זוגלובק ניהלה משא ומתן מתקדם למכירת המותג למשק ארצי. משק ארצי הגיש בקשה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים להשלמת העסקה, וזה התקבל השבוע.

 

החברות סירבו לנקוב בשווי המותג, אך ההערכות הן כי משק ארצי שילמה על המותג כ־2 מיליון שקל. מדובר בפעם השנייה שמותג טבעוף מחליף בעלות ואולם הפעם נראה כי מדובר בעסקה סינרגטית שתהיה לה הצדקה כלכלית שכן משק ארצי כבר עוסק בגידול ושיווק עופות ללא אנטיביוטיקה. במשק ארצי מגדלים את העופות באמצעות תזונה צמחית ובצפיפות נמוכה יותר מבלולים רגילים.

 

ל"כלכליסט" נודע כי במשק ארצי לא ימזגו את המותגים, אלא ישווקו את שניהם במקביל. לצד בחינת האסטרטגיה השיווקית למותג שרכשו, בכוונת החברה לפתח את מותג משק ארצי ולהרחיבו גם לתחום המוצרים המוכנים לאכילה. בכך מקווה החברה לפתח קטגוריה חדשה של מוצרי עוף ללא אנטיביוטיקה דוגמת שניצלים מוכנים, קציצות, נקניקיות ועוד. בנוסף, בוחנת החברה הרחבת המותג גם לשוק המסעדות באמצעות פיתוח מנות גורמה, שיתבססו על העוף ללא האנטיביוטיקה.

 

עוף של מותג טבעוף. תמחור גבוה עוף של מותג טבעוף. תמחור גבוה צילום: סטודיו ברוך נאה

 

החברה גייסה לטובת הנושא את השף ניר צוק שיפתח עבורה מתכונים ממוצריה למסעדות ובהמשך אף לרשתות השיווק. בהמשך צפויה משק ארצי לפתח גם את העוף המצונן שהיא משווקת היום באמצעות תזונה שונה לעופות, שלדבריה תשנה את טעמם.

 

לצד יתרונותיו התזונתיים ביחס לעוף הסטנדרטי, סובל העוף הטבעי מתמחור גבוה, שמקשה עליו לפנות לקהלים רחבים יותר. כלל שוק העופות בישראל מגלגל כ־4 מיליארד שקל בשנה ואילו נתח השוק הכמותי של משק ארצי עמד בשנה החולפת על 1% בלבד, בעוד נתח השוק הכספי עמד על 2.5%. הנתונים משקפים את המחיר הגבוה של מוצרים אלה.

 

אלי זוגלובק, מבעלי זוגלובק. פעילות לא רווחית אלי זוגלובק, מבעלי זוגלובק. פעילות לא רווחית צילום: אלעד גרשגורן

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני חצי שנה, זוגלובק רכשה את טבעוף ב־2009 תמורת 2.5 מיליון שקל מידי כונס הנכסים שמונה לחברת טבעוף שהתמוטטה, זאת על רקע קריסתה של משחטת עוף העמק שהחזיקה ב־25% ממנה.

 

אלי זוגלובק מבעלי זוגלובק הסביר באותם ימים שהחברה רואה במוצרי בריאות את מנוע הצמיחה לפעילותה והרכישה נגזרת ממגמה זו. אלא שעם הזמן הבינו בזוגלובק כי ללא בעלות על כל שרשרת האספקה של המוצרים ללא אנטיביוטיקה, דוגמת המכון לייצור תערובות מזון לעופות, הפעילות אינה רווחית. זאת בעיקר נוכח מחירו הגבוה של העוף הטבעי ביחס למחירי עופות בגידול רגיל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x