$
פרסום ושיווק

מחקר: מי שמביא סל מהבית מוציא יותר על פריטים ידידותיים לסביבה

החוקרים ניתחו חשבוניות של לקוחות במרכולים בארה"ב, וגילו כי קונים שהביאו סל מהבית נטו לקנות יותר פירות וירקות אורגניים, אך גם מזונות עתירי סוכר כמו גלידות, עוגיות ושוקולד

שירות כלכליסט 09:2314.04.15
חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצאו כי אנשים שמביאים לקניות סל או שקית בד מהבית קונים פריטים שונים ממי שמשתמשים בשקיות ניילון. החוקרים, אומה קרמארקר ובריאן בולינג'ר, ניתחו חשבוניות של לקוחות במרכולים בקליפורניה, וגילו כי קונים שהביאו סל מהבית נטו לקנות יותר פירות וירקות אורגניים, אך גם מזונות עתירי סוכר כמו גלידות, עוגיות ושוקולד.

 

קופאית אורזת מצרכים בשקית בד קופאית אורזת מצרכים בשקית בד צילום: צביקה טישלר

 

המחקר גילה גם כי קונים ביצעו בחירות שונות כשבאו לקניות עם סל מהבית, בהשוואה לפעמים שהגיעו ללא סל. כאשר הקונים הגיעו עם הסל הם נטו לקנות פריטים יותר ידידותיים לסביבה. "פעולה ירוקה אחת הובילה לאחרת", הסבירה קרמארקר. עם זאת, היא העריכה כי ההשפעה של הבאת הסל מהבית תקפה לעת עתה רק בארצות הברית, שם – כמו בישראל – המנהג של שימוש בסל רב־פעמי עדיין אינו נפוץ. במדינות שבהן הבאת סל מהבית היא הנורמה, קרמארקר מצפה לראות פחות הבדלים בהרגלי הקנייה של שתי הקבוצות במחקרה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x