• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

דיסני בדרך להפיק סדרת אנימציה ראשונה בישראל

החברה עשויה להשקיע 8–10 מיליון דולר בהפקת הסדרה בארץ, ותשתף פעולה עם אולפני סנובול הישראליים. "זו רוח גבית לאנימציה המקומית"

אופיר דור 07:2025.03.15

חברת דיסני מתכננת להפיק את סדרת האנימציה הבאה שלה בישראל. הענקית האמריקאית הגישה בשיתוף אולפני סנובול הישראליים בקשה לתמיכה במסגרת מכרז לפרויקטי אנימציה בינלאומיים של המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים. הזוכים במכרז יקבלו החזר של 35% על הכספים שישקיעו בירושלים.

אם דיסני תזכה במכרז, היא תפיק בתחילה פרקים קצרים של המותג החדש שלה בירושלים בהשקעה של 5 מיליון שקל. אם הענקית האמריקאית תחליט לאמץ את הסדרה לשידור בטלוויזיה, ההשקעה בישראל תזנק עד ל־8–10 מיליון דולר.

 

"אסור לי לחשוף הרבה על התוכן של הסדרה כי בדיסני מחתימים אותך על הסכמי סודיות כאורך הגלות", אומר מנכ"ל סנובול יוני כהן. לדבריו, "הדבר היחיד שמותר לגלות הוא שמדובר במותג אנימציה חדש של דיסני שמיועד לקהל של בנות. דיסני מפיקה בהתחלה פרקים וטיזרים קצרים שמשודרים בערוצים האינטרנטיים שלה בעולם, ואם הם רואים שהמותג תופס אז נותנים אור ירוק להפקה של סדרה מלאה לטלוויזיה".

 

עבודה של סטודיו סנובול עבודה של סטודיו סנובול

 

סנובול, שהוקם לפני עשור, הוא אולפן האנימציה הגדול בישראל. בשנים האחרונות הפיקה החברה בין השאר סדרת אנימציה בשם Alphablock ללימוד קריאה עבור אולפני BBC, סדרת הפעלה לערוץ בייבי בשם "בילי בם בם" וסדרה בשם "ויפו הכלבלב המעופף", שנמכרה לשידור ביותר ממאה מדינות, ותורגמה ל־39 שפות. הסטודיו אחראי גם לפרסומות היונים של ביטוח ישיר ולסרטוני התוכי של בזק בינלאומי.

 

"התחלנו את הפרויקט עם דיסני מהסטודיו שלנו בתל אביב וכרגע אנחנו עושים אותו במחירי הפסד. אם נזכה במכרז נקים סטודיו בירושלים לצורך הפרויקט", אומר כהן. "אם לא נזכה במכרז, אז אנחנו מתכוונים להעביר את ההפקה לטורונטו, קנדה. אנחנו רוצים מאוד לעשות את ההפקה בישראל, אבל בקנדה נקבל החזר הוצאות של עד 60% ובסופו של דבר אנחנו צריכים לקבל החלטות קרות על בסיס עסקי".

 

סנובול מבצעת בימים אלה הכשרה לאנימטורים ישראלים צעירים. "תעשיית האנימציה נמצאת במקום הנמוך ביותר שלה, ויש בריחה של המון כישרונות לחו"ל", אומר כהן. "אני מאמין שאם נצליח להפיק סדרה בינלאומית גדולה בישראל, זה ייתן רוח גבית לתעשייה".

 

לדברי יורם הוניג, מנהל המיזם הירושלמי, למכרז לתמיכה בהפקות אנימציה בינלאומיות ניגשו שלושה פרויקטים. מלבד הפרויקט עם דיסני מתמודדת סנובול על הפקת סרט במסגרת קופרודוקציה אמריקאית־סינית העוסקת בדמות קונג מהמיתולוגיה הסינית. "עד היום הניסיונות להקים תעשיית אנימציה תוססת בישראל לא הצליחו מכיוון שהם היו ספורדיים מדי", אומר הוניג.

 

קרן הקולנוע הירושלמית סימנה לפני שנתיים את תחום האנימציה. השבוע היא חנכה עם פיצ'י פוי סטודיו אנימציה חדש בירושלים בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. "אנחנו מנסים לגייס מימון כדי לתמוך בשלושת הפרויקטים שמתמודדים במכרז", אומר הוניג. "אני מאמין שלירושלים יש יתרון יחסי בכל הנוגע לאנימציה בגלל בית הספר בצלאל והאוניברסיטה העברית, שם לומדים אנימציה בשילוב עם מדעי המחשב. בפועל כרגע חוץ מפרסומות אין תעשיית אנימציה מפותחת בישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x