$
פרסום ושיווק

מנכ"ל ויקטורי: "היבואנים הגדולים ניסו לקנות אותי כדי שאפסיק את היבוא המקביל"

אייל רביד חושף את מסע הלחצים שעבר לאחר שהחל ליבא באופן עצמאי מוצרים מחו"ל: "ספקים גדולים הזמינו אותי לארוחות צהרים, ערב ולילה. שני יבואנים גדולים הפסיקו לספק לנו סחורה"

נורית קדוש 15:3003.03.15

הייבוא המקביל של ויקטורי הוביל לכך ששני יבואנים גדולים הפסיקו לספק לרשת סחורה. כך חשף היום אייל רביד, מבעלי ומנכ״ל רשת ויקטורי. 

 ״בעקבות היבוא המקביל, ספקים גדולים הזמינו אותי לארוחות צהרים, ערב ולילה״, מספר רביד על מסע הלחצים שעבר. ״אמרו לי 'קח פה וקח שם'. פעם יכלו לקנות אותי, אבל היום כבר לא. פעם קנו בכסף והיום באחוזים - במקום הנחה של 3%, קח הנחה של 10%. תפסיק לייבא ותרגיע את השוק״.

  

רביד. "פעם ניסו לקנות בכסף, היום באחוזים" רביד. "פעם ניסו לקנות בכסף, היום באחוזים" צילום: אוראל כהן

 

רביד סירב לנקוב בשמות הספקים, אולם ציים כי ״כל מי שנגענו לו במוצרים בא והציע״. בין הנפגעים מהיבוא המקביל של רביד חברת שסטוביץ ודיפלומט. ״בהתחלה הם לא נבהלו, כי ברגע שאנחנו מפרסמים שאנחנו מוכרים פסטה ברילה ב-5 שקלים או קולגייט ב-10 שקלים, המתחרים שלנו באים לספקים ומבקשים לקנות מהם בפחות, אז חשבו שיוכלו לקנות אותי. יותר משתלם לספקים לתת לטיפה לקמעונאי הקטן או חיבוק דב מאשר לשלם לקמעונאי גדול. כשראו שזה לא עובד, מנסים לבעוט בי. שניים מהם לא עובדים עם הרשת מאז תחילת חוק המזון, וזה רק בגלל היבוא המקביל.

 

"אמרו לי פגעת לנו במרווח"

 

לדברי רביד, "ספקים אמרו לי: 'פגעת לנו במרווח אז לא יכולים לתת לך את ההנחה שנתנו לך ולכן מקטינים לך ההנחה'". ביחס לרווחיות הגבוהה של היבואנים אמר רביד ״קניתי את המוצרים באירופה דרך 2 מתווכים, הורדתי 30% במחיר לצרכן ואני עדיין מרוויח, אז אפשר להבין כמה הספקים היבואנים האלה מרוויחים״.

 

״התחלנו עם הייבוא המקביל לפני 5 חודשים ואמרו לנו שהספקים הגדולים יכופפו אותנו. בפועל, התוצאות טובות, לא כופפו אותנו, והמחירים של המוצרים המובילים המיובאים נמוכים ב-30%״. רביד טוען כי הרשתות המתחרות הורידו בעקבותיו את מחירי פסטה ברילה וסכיני הגילוח ג׳ילט, אבל זה נמשך שבועות ספורים בלבד ולא כמחיר מחירון שקבע אצלו.

 

״אני נלחם כבר חודשים עם הספקים של המותגים הגדולים. הם חשבו שיטאטאו אותי בכך שיתנו הנחות לשאר לחודש, אבל אני רק מרחיב את המגוון. זה הוביל לכך שסופר-פארם מביאה רק את משחת השיניים של קולגייט במשקל 75 גרם ולא 100 גרם כבעבר, כדי שפער המחירים ביננו לא יהיה גדול מידי״.

 

מהלך חדש לעידוד צריכה נבונה

 

היום השיק רביד בוויקטורי מהלך צרכני חדש תחת הכותרת ״סופר צרכן״. במסגרת המהלך תעודד ויקטורי מצרכנים לקנות רק מצרכים שלהם הם באמת זקוקים, על פי מתכונים שתפרסם.

 

המהלך מבוסס על נתונים שלפיהם כל משפחה זורקת אוכל ב-296 שקל בחודש. ״חצי מהפח בבית מורכב מאוכל שאכלו רק את מחציתו ואנחנו מובילים היום מהלך שלא זורקים יותר אוכל לפח״, אמר רביד.

 

 לדבריו, כל הקמעונאים מנסים להגדיל מכירות בכל דרך, התנהלות שממנה הוא מבקש לחדול: ״מהיום אנחנו קוראים לצרכנים לקנות רק מה שהם צריכים. גייסנו שף לרשת שיבשל בסניפים בכל שבוע ונעלה לאתר את המתכונים השבועיים עם רשימת הקניות המדוייקת, שלא תעלה על 9 שקלים לארוחה מלאה לאדם״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x