$
פרסום ושיווק

"אחד", רשת הסופרמרקטים החדשה, פותחת חנות ראשונה ברעננה

הבעלים יצחק מירילשווילי, ערן זכות ואירי שחר, ימכרו ברשת רק מוצר אחד מכל קטגוריה ורק של יצרנים קטנים במטרה להוזיל את הסל. לא תמצאו בה מוצרים של קוקה-קולה, תנובה, שטראוס, סנו ועוד

נורית קדוש 13:1819.01.15

לזירת רשתות המזון הסובלת מעודף שטחי מסחר ומשחיקת רווחיות מתמשכת, מצטרפת רשת מזון חדשה בשם "אחד". הרשת, שתפתח ביום ד' את החנות הראשונה שלה ברעננה בהשקעה של 6 מיליון שקל, היא בשליטת המיליארדר יצחק מירילשווילי ושותפיו ערן זכות ואירי שחר, לשעבר מנכ"ל פישמן רשתות, שישמש גם מנכ"ל הרשת. בעוד חודשיים יפתח סניף שני בנתניה.

 

 


 

החידוש ב"אחד" יהיה בכך שהיא לא תמכור מותגי הספקים הגדולים. לראשונה יחשפו הצרכנים בישראל לרשת מזון ללא מוצרי קוקה-קולה, תנובה, שטראוס, נטו, יוניליוור, סנו, חוגלה ועוד. בנוסף, הרשת תציע בכל קטגוריה מוצרים של ספק קטן יחיד, ללא אפשרות בחירה בין מוצרים דומים של יצרנים שונים. כך לדוגמא, בקטגוריית המשקאות ימכרו רק מוצרי סופר דרינק, הקטשופ היחיד שימכר יהיה של חברת "מיטב" והקפה השחור היחיד שהצרכנים יוכלו לקנות הוא "אלחסן".

 

לדברי מנכ"ל הרשת, אירי שחר: "הקמתי את הרשת מתוך כוונה להיאבק ביוקר המחיה בישראל באמצעות הוזלה בת עשרות אחוזים של אחת העלויות הכבדות במשקי הבית: רכישת מוצרי מזון. לא צריך לרדת לברלין - הבאנו את ברלין הנה - כי אין לנו ארץ אחרת. כל המוצרים הנמכרים ברשת נבחרו בקפידה, ללא ויתור על איכות וללא פשרה על תקנים ומהווים אלטרנטיבה מלאה למוצרים הממותגים והיקרים. התוכן הוא הקובע ולא העטיפה החיצונית".

 

שחר הוסיף כי ברשת 'אחד' הצרכן ישלם על המוצר נטו ולא יוסיף פרמיה על הפרסום. "יקר זו לא ערובה לאיכות. פרסום, שיווק ויחסי ציבור אינם מבטיחים דבר מלבד איתנותו הכלכלית של המפרסם", הדגיש.

 

מחירים קבועים שלא ישתנו גם לקראת החגים

 

את המאבק מנהל שחר כאמור גם נגד הקשר בין הספקים הגדולים לקמעונאים המתחרים: " יוקר המחייה בישראל הוא בין הגבוהים במערב ובמדינות ה-OECD. חלק לא מבוטל מתקציב משקי הבית בישראל מופנה לקניות המזון ברשתות השיווק הגדולות. המבחר ברשתות השיווק עצום והמדפים מלאים בעשרות אלפי מוצרים, אך התחרות נמוכה והמחירים גבוהים פי 2 ויותר ממדינות המערב. הסיבה העיקרית לפער היא השליטה של חברות המזון הגדולות: אסם, שטראוס, יוניליוור, תנובה, נטו ועוד, אשר לא מאפשרות תחרות אמיתית בשוק ודוחקות החוצה את הספקים הקטנים שיכולים להציע את המוצרים במחירים נמוכים".

 

סניף "אחד" ברעננה סניף "אחד" ברעננה צילום: רון קמחי

 

לדברי שחר, הרשת הוקמה מתוך כוונה להיאבק ביוקר המחייה בישראל באמצעות הוזלה של עשרות אחוזים ברכישת מוצרי מזון. "הרשת מאגדת איכות ללא פשרות, מחירים ללא תחרות וחווית קניה משופרת המהווה אלטרנטיבה צרכנית שאינה ברת השוואה. הרשת חרטה על דגלה להוביל צרכנות הוגנת - הן כלפי הצרכנים, הן כלפי עובדיה והן כלפי הספקים".

 

ברשת החדשה לא יהיו מבצעי הנחות אלא מחירים קבועים שלא ישתנו גם לקראת החגים. "לא נפעל בשיטה של שאר הרשתות שמורידות מחירים לקראת סקרי החג ומעלות אותם מיד אחרי, המחיר שלנו יהיה קבוע ואטרקטיבי לאורך כל השנה והסל יהיה זול בכ- 20% מסל מקביל שיהיה ממותג", מבטיח שחר.

 

הלקוח ישקול לבד את הפירות והירקות

 

"הרשת מחבקת יצרנים וספקים מקומיים קטנים ובינוניים, שאין ביכולתם לקבל שטחי מדף ברשתות אחרות, לצד יבוא עצמי של מוצרי יסוד ומוצרים ממותגים ביבוא מקביל המאפשרים מכירה במחירים חסרי תקדים וללא תחרות. בכך, מבטיחה אחד מחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחיר השוק כיום", ציין שחר.

 

בחנות המשתרעת על 1,000 מ"ר, יפעלו 5 קופות בלבד, אך אלו יצויידו במשטחים ארוכים פי 3 ממרבית הקופות בישראל ובמבנה המאפשר לקופאית לארוז את המוצרים תוך כדי עריכת החשבון ללקוח. בחנות לא יהיו מחלקות שירות דוגמת מעדניה, קצביה ומאפיה ומוצרי הבשר ימכרו במארזים מוכנים. את הירקות והפירות, ידרשו הצרכנים לשקול באופן עצמאי במחלקה, כדי לקצר את זמן הפעולה של הקופאיות.

 

הרשת נערכת לפעול על בסיס רווחיות גולמית בשיעור 20% מהמכירות ורווחיות תפעולית של 4%3%-4% מהמכירות. מדובר בשיעור רווחיות תפעולית גבוה מזה של כלל רשתות המזון הציבוריות, למרות שהרווחיות הגולמית נמוכה מזו של אותן רשתות. המפתח טמון במבנה הוצאות מצומצם מאד, בין היתר בשל צמצום המגוון וויתור על מחלקות שירות הכרוכות בהעסקת עובדים רבים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x