פרסום ושיווק

קליל מתפרצת לשוק הדלתות

יצרנית החלונות הוותיקה מכרמיאל מחפשת מנועי צמיחה ומהמרת על שוק דלתות הפנים שמגלגל 450 מיליון שקל בשנה. כדי לנסות להתחרות בפנדור ובחמדיה תמכור קליל דלתות שאפשר להדפיס עליהן תמונות לפי בחירת הלקוח

גיל קליאן 08:5919.01.15

מפעל האלומיניום קליל מכרמיאל שבשליטת צורי דבוש (60.5%) מחפש מנועי צמיחה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה החליטה להשיק חטיבה של דלתות פנים על בסיס פרופיל אלומיניום, ולהציע גם דלתות בעיצוב אישי - כלומר דלתות שהלקוח יחליט מה יהיה חומר המילוי שלהן ובאיזה צבע יהיו. הלקוח יוכל גם להדפיס תמונה על הדלת שירכוש לפי בחירתו, ויהיה ניתן לייצר דלתות שצד אחד שלהן נושא הדפס לעומת הצד השני.

 

הדלתות המעוצבות הן קו המוצרים הראשון שיוצא ממחלקת העיצוב התעשייתי שחנך המפעל (הדלתות עוצבו על ידי מחלקת העיצוב של קליל, בשיתוף עם חברת העיצוב תמוז). פיתוח המוצר ארך שנתיים והושקעו בו כמיליון שקל. במחלקת העיצוב החדשה, שאמורה לייצר עבור קליל מוצרים חדשים נוספים, הושקעו 6 מיליון שקל סך הכל, ולצורך הפעלת המחלקה נקלטו במפעל שני מעצבים תעשייתיים שיעבדו כמעצבים "אין האוס" של קליל.

 

היקף שוק דלתות הפנים מוערך בכ־450 מיליון שקל בשנה, והשחקנים העיקריים בו הם פנדור, חמדיה ואופן גלרי. החברה סירבה למסור יעדים כספיים או נתחי שוק שהיא מצפה לתפוס.

 

צורי דבוש. על רקע דלת מודפסת של החברה. המחיר יכול להגיע ל־4,000 שקל לדלת צורי דבוש. על רקע דלת מודפסת של החברה. המחיר יכול להגיע ל־4,000 שקל לדלת צילום: גיל נחושתן

 

לדלתות החדשות של קליל שתי נקודות תורפה: מחירן הגבוה, שצפוי לעמוד על 2,500–4,000 שקל לדלת לעומת כ־1,500 שקל לדלת בסיסית רגילה (פער שיכול להיות משמעותי עוד יותר כאשר מדובר על החלפה של 6–8 דלתות פנים לדירה בעת שיפוץ); והנטייה השמרנית של הלקוח הישראלי, שלרוב מעדיף לא לבחור בעיצובים נועזים מדי בתוך הבית.

"זה נכון שאנשים שמרנים", אמר על כך דבוש ל"כלכליסט", "אבל בדלתות פנים רמת הנועזות גבוהה יחסית. במשרדים למשל אפשר לעשות שימוש בהדפסה כדי להביע את רוח המותג של החברה וגם בפרויקטים מיוחדים של וילות".

 

שיווק הדלתות ייעשה קודם כל על ידי מתקיני החלונות של קליל. נכון להיום, המוצר העיקרי שמוכרת החברה הוא מסגרות אלומיניום לחלונות שמסופקים כקיטים מוכנים למתקינים. הדלתות יסופקו כקיטים גם הן, וההתקנה תבוצע על משקוף קיים. החברה מסבירה כי ההתקנה תתבצע באופן יבש וללא דבק, מה שיאפשר להחליף את הדלת בקלות יחסית.

 

קליל הציגה בשנים האחרונות צמיחה מתמדת בהכנסות וברווח הנקי. בינואר־ספטמבר הציגה החברה מכירות של 285.3 מיליון שקל, צמיחה של 1.8% לעומת התקופה המקבילה, שנבעה מכך שהחברה מכרה יותר מוצרים.

 

באותה תקופה צמח הרווח התפעולי של קליל ב־8.6% ל־57.7 מיליון שקל, בין היתר בגלל ירידה במחירי האלומיניום. בשורה התחתונה דיווחה החברה על עלייה של 6.2% ברווח הנקי ל־41.3 מיליון שקל.

 

קליל

 

  • תחום פעילות: יצרנית חלונות אלומיניום
  • שנת הקמה: 1962
  • בעלים: יו"ר החברה צורי דבוש (60.5%) והציבור (39.5%)
  • מיקום: כרמיאל
  • מספר עובדים: 300

שווי שוק: 650 מיליון שקל 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x