$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

חברת רכש המדיה יוניברסל מקאן היא שהעניקה את המקדמה לערוץ 10

מקאן נתנה לערוץ מקדמה של 36 מיליון שקל על חשבון קנית מדיה לשנתיים הקרובות בתמורה לקבלת רישיון מהמדינה. גם ערוץ 2 וגם ערוץ 10 קיבלו בשנים האחרונות מקדמות על חשבון פרסום ממקאן יוניברסל, כפי שמקובל בשוק הטלוויזיה האמריקאי

אופיר דור 10:5328.12.14

חברת רכש המדיה יוניברסל מקאן, מקבוצת מקאן אריקסון, הוא שנתנה לערוץ 10 מקדמה של 36 מיליון שקל על חשבון קניית מדיה לשנתיים הקרובות, כך נודע ל"כלכליסט".   

 

 

כספים אלו מיועדים לשלם את חוב דמי הזיכיון של הערוץ לרשות השנייה. מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי הודיע על גיוס הכסף ביום חמישי במסיבת עיתונאים אך סירב לנקוב בשם הגורם שהלווה את הכסף לערוץ 10. בתחילה התכוון ורשבסקי לקבל את המימון לתשלום החוב מגורם אחר, ככל הנראה חברת תיא תקשורת, החברה-האם של אולפני הרצליה. תיא תקשורת בניהול המנכ"ל יואב פרץ והיו"ר עמי גניגר מנהלת מגעים מתקדמים לקבלת השליטה בערוץ 10. אולם לאחר שהמגעים עם תיא לא הבשילו ביום חמישי, נעשתה הפנייה למקאן, שהסכימה לתת לערוץ מקדמה על רכש מדיה בגובה החוב.

 

מקדמה זו מטעם יוניברסל מקאן תינתן לערוץ אך ורק נגד קבלת רישיון מהמדינה. ב- 2014 רכשה יוניברסל מקאן זמן פרסום בערוץ 10 עבור לקוחותיה בסכום כולל של יותר מ- 100 מיליון שקל. גם ערוץ 2 וגם ערוץ 10 קיבלו בשנים האחרונות מקדמות על חשבון פרסום ממקאן יוניברסל, כפי שמקובל בשוק הטלוויזיה האמריקאי (Upfront). כרגע ברשות השנייה ממשיכים לדרוש כי תשלום החוב יעשה ללא תלות בקבלת רישיון.

 

אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון צילום: עידו איז'ק

 

מיוניברסל מקאן נמסר: "החברה מאמינה שיש חשיבות עליונה לקיומם של לפחות שני ערוצי טלוויזיה עם שתי חברות חדשות עצמאיות, על מנת לשמור על התחרות בענף הטלוויזיה, לטובת הצופים והמפרסמים. סגירה אפשרית של ערוץ 10 נוגדת את האינטרס הציבורי ואת עקרונות הדמוקרטיה, חופש העיסוק, חופש הביטוי ושמירה על תחרות חופשית גם בענף הטלוויזיה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x