$
פרסום ושיווק

מותק, היצרנים נעלמו

לפי כנס LeWeb שנערך בפריז בשבוע שעבר, העתיד יכלול לא רק מיזמים שיאפשרו לנו לייצר הכנסה לבד, אלא גם אפשרות לייצר את המוצרים של עצמנו

עדי יופה 08:1517.12.14
דמיינו עולם שבו יש לכם אפשרות לעשות כסף ולא מעבודה, ושבו יש לכם אפשרות להמציא את כל מה שאתם רוצים. עולם שקוראים לו: ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. רגע, אין צורך לדמיין. ברוכים הבאים לעולם שאנו חיים בו, שמרכיב מרכזי בו הוא ההתפתחויות הטכנולוגיות שמאפשרות משחק חדש.

בכנס LeWeb שהתקיים בפריז בשבוע שעבר נידונו המגמות הטכנולוגיות החשובות של התקופה האחרונה: ממחשוב לביש והדפסות תלת־ממד ועד פרסונליזציה של הרפואה. המשותף לכל המגמות האלה הוא העובדה שלא רק שהן מאפשרות לנו לדעת יותר על כל דבר, אלא שבאותה עת הן מאפשרות ללמוד אותנו עד כדי אוטומטיזציה מוחלטת. קחו את זה ותוסיפו את הפלטפורמות החדשות של כלכלת השיתוף, כאלה המאפשרות עסקים בין אנשים לאנשים, ותקבלו שכבה נוספת: שכבת ההזדמנויות העסקיות שמייצר הצרכן.

 

כנס LeWeb בפריז כנס LeWeb בפריז צילום: LeWeb13

 

כלכלת השיתוף היא טרנד גדול בשנים האחרונות. היא מדלגת על התאגידים הגדולים - במקרה של Airbnb מעל תעשיית התיירות, ובמקרה של Lending Club מעל הבנקים וגופי ההשקעה; מרגילה אותנו לסטנדרטים חדשים; ומאפשרת לייצר הכנסה נוספת לצד זו הקבועה שיש לנו מהעבודה. היא משמעותית כל כך, עד שהיא מחלחלת לתחומים נוספים שבהם נשתף את מה שיש לנו עם אחרים, ובכך נייצר עוד הכנסות. היא צפויה להתפשט לעולמות של חינוך, תחבורה ולוגיסטיקה ולתחומי הבריאות והממשל.

 

לצד ההזדמנות שמגיעה מהכיוון הזה, מתחזק ומתפתח טרנד נוסף שבו הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים לבנות מוצרים פיזיים, תופעה הקרויה ה־makers. אנשים שמייצרים חומרה: ממציאים מוצרים ובונים אותם, בעיקר במדפסות תלת־ממד. בתוך התחום הזה מתפתח מערך של קרנות השקעה, מערכי ייצור ומתודולוגיות המצאה של מוצרים פיזיים. כל אחד יכול, הכל.

 

בתוך העלילה האופטימית הזאת פועלות חברות שצריכות להגדיל הכנסות ורווחיות. החברות האלה, אשר עדיין מנסות להפנים וליישם מונחים חדשים של השנים האחרונות, כמו "הצרכן החדש", "הכוח אצל הצרכנים", ולהטמיע ערכים של שקיפות והוגנות שכוללים דיאלוגים שוטפים עם לקוחות בכל הפלטפורמות, צריכות להתמודד כעת גם עם השלב הבא.

 

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות לא פועלת בחלל ריק. היא משפיעה לא רק על תקשורת עם צרכנים, אלא גם על שורות תחתונות. חברות צריכות להתייחס ברצינות למציאות שבה לצרכנים מתאפשרות הזדמנויות כאלה. כבר לא מדובר בהד חולף, אלא במציאות שמחייבת היערכות לשיטות תמחור, מודלים עסקיים וחשיבה מסוג חדש.

 

הכותבת היא בעלת סוכנות הטרנדים SPOTREND

בטל שלח
    לכל התגובות
    x