$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: לנקות את הגזענות

מותג הניקיון Cif רצה לחשוף את הצרכנים לאיכות המוצרים שלו ולייצר ערך מוסף כמותג עם אג'נדה חברתית. הם החליטו להתמודד עם תופעת הגזענות ברומניה

ניב חורש וזיו קורן 09:2718.11.14

מותג מוצרי הניקיון מבית יוניליוור Cif מתמודד ברומניה בעיקר מול מוצרי ניקיון לא ממותגים. כדי לייצר העדפה ולגבות פרמיה, רצה המותג לחשוף את הצרכנים לאיכות המוצרים שלו ולייצר ערך מוסף כמותג עם אג'נדה חברתית. כדי לעשות זאת, החליטו ב־Cif להתמודד עם תופעת הגזענות ברומניה, שהפכה למכת מדינה. קירות הערים הרומניות מכוסים בכתובות גרפיטי פוגעניות נגד מיעוטים, כמו הצוענים והיהודים. משרד הפרסום של Cif יזם מהלך לניקוי הרחובות מהמסרים הגזעניים באמצעות מוצרי Cif. כך יתרמו ליצירת סביבה נקייה מגזענות, תרתי משמע, וגם ישתמשו בקירות הערים כמדיה לא שגרתית וימחישו את יכולות הניקוי של המוצרים.

 

במסגרת המהלך, שמותג תחת הכותרת "Cif מנקה את רומניה", עלתה סדרה דוקומנטרית על גזענות ברומניה. כמו כן הושקה אפליקציה סלולרית הקוראת לאנשים להילחם בגזענות באמצעות צילום כתובות גרפיטי גזעניות ברחבי הערים ותיוגן. באתר ייעודי למהלך בחרו הגולשים מבין התמונות אילו מקומות צריכים ניקיון, והצוותים של Cif יצאו לנקות חלק מהם. פעילות ניקוי הקירות הגזעניים, שנגעה בעצב חשוף של החברה הרומנית, זכתה להד תקשורתי רחב שתרם לחיזוק במודעות ובתפיסת האיכות של המותג.

 

מתוך הפרסומת של Cif מתוך הפרסומת של Cif

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

בשורה התחתונה:

  • 14 מיליון אנשים נחשפו למהלך
  • יוניליוור הרוויחה חשיפה בשווי של 1.2 מיליון יורו

 

הלקוח: יוניליוור, רומניה | משרד הפרסום: מקאן
בטל שלח
    לכל התגובות
    x