$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מייסדי AM:PM חוזרים עם רשת לימי הולדת

גל בלינקיס וגיא אדרי, שב־2006 מכרו את AM:PM לדודי ויסמן ב־143 מיליון שקל, פותחים עם עוד 3 שותפים רשת שרוצה לספק פתרון כולל לימי הולדת. היעד: 30 סניפים עד 2020. "זה שוק עם פוטנציאל עצום שפועל מתחת לרדאר", הם אומרים

אורנה יפת 08:3729.10.14

מייסדי רשת AM:PM גל בלינקיס וגיא אדרי חוזרים לענף הקמעונאות לראשונה מאז מכרו את רשת המרכולים לדודי ויסמן בשנת 2006. ל"כלכליסט" נודע כי השניים מקימים רשת מוצרים לימי הולדת בשם Super Party, ששואפת לספק להורים פתרון כולל לאירועים. פרט לשניים שותפים ברשת גם אחיו הצעיר של גל, עילאי בלינקיס, ואחיו של גיא, עמית אדרי. שותף נוסף הוא גדי אנג'ל, לשעבר מבעלי מאפיית אנג'ל.

 

הסניף הראשון נפתח בשקט בנמל תל אביב

 

החנות הראשונה של הרשת, המשתרעת על 200 מ"ר, נפתחה לפני כשנה בנמל תל אביב כפיילוט לכניסה לתחום. אלא שהיזמים, שהשקיעו בהקמת החנות כמיליון שקל, נשארו מתחת לרדאר ולא חשפו שהם בעלי הרשת. הסניף השני אמור להיפתח בעוד חודשיים במרכז מסחרי שבונה חברת הנדל"ן שבירו בכפר סבא. נוסף על כך מנהלים היזמים משא ומתן לפתיחה של עוד סניף באזור השפלה.

 

גל בלינקיס וגיא אדרי הם מבעלי קבוצת אקזיט (עם רן בלינקיס, שאינו שותף במיזם Super Party). אקזיט היא יבואנית ובעלת הזיכיון של חברת האלקטרוניקה הסינית הייסנס, ועוסקת גם בתחום הנדל"ן המסחרי. בין היתר מכרה הקבוצה בשנת 2009 לחברת ויתניה 50% ממתחם קרן ומלון ירושלים במושבה האמריקאית בתל אביב תמורת 33 מיליון שקל.

 

כעת עושים הבעלים את צעדיהם הראשונים לקראת חזרה לענף הקמעונאות. "זיהינו נישה פתוחה של ימי הולדת שלא טיפלו בה עד היום", סיפר גיא אדרי על ההחלטה להיכנס לתחום. "זה שוק עם פוטנציאל עצום שפועל מתחת לרדאר. אנחנו רוצים לאפיין את עצמנו ולהציע מענה כולל לכל מוצרי המסיבות, וגם לתת עזרה בעיצוב ובהפקה של האירוע".

 

לדברי אדרי, "אין קשר בין הפעילות הקמעונאית שעשינו בעבר לפעילות החדשה. הקשר היחיד הוא שיש פה נישה שלא טיפלו בה עד היום. ב־AM:PM הבאנו ללקוח זמינות וחדשנות, ועל אותם ערכים אנחנו רוצים להקים את הרשת".

 

מימין לשמאל: עמית אדרי, גדי אנג'ל, גל בלינקיס, מלכה בלינקיס (אמם של האחים בלינקיס), ועילאי בלינקיס. "עכשיו אנחנו רוצים שיהיה כיף, כיף להתעסק עם שמחות" מימין לשמאל: עמית אדרי, גדי אנג'ל, גל בלינקיס, מלכה בלינקיס (אמם של האחים בלינקיס), ועילאי בלינקיס. "עכשיו אנחנו רוצים שיהיה כיף, כיף להתעסק עם שמחות" צילום: אוראל כהן

 

"כבר עשינו אקזיט פעם אחת, מספיק"

 

הרעיון לרשת נולד בהשראת רשתות דומות בארה"ב. "יש שם הרבה חנויות ענק בתחום הזה", אומר אדרי. "בארץ יש הרבה חנויות שמוכרות כלים חד־פעמיים אבל אנחנו לא מתמקדים בהם, אלא תופרים קונספט שלם של מסיבה".

 

המייסדים שואפים להקים 30 סניפים בשש השנים הקרובות, ומעריכים כי בהקמת כל סניף יושקעו כמיליון שקל והוא ישתרע על 100–150 מ"ר. הסניפים יוקמו בעיקר במרכזים שכונתיים באזורי מגורים כדי להגיע לקהל יעד רב ככל שניתן.

למרות קשרי העבודה שלהם בסין, בשלב זה קונים בעלי הרשת את המוצרים מספקים בארץ. "מצאנו ספקים בישראל. אנחנו מאוד פעילים בסין, ולטווח הארוך אנחנו כבר בקשר עם ספקים גדולים מסין שרוצים לעבוד איתנו".

 

יש הרבה חנויות שמציעות מוצרים למסיבות בשקל. תוכלו להתחרות בהן?

אדרי: "גם לנו יש מוצרים בשקל אבל לא רק. הורים שרוצים לעשות לילד שלהם יום הולדת בסגנון סופרמן או שלגיה לא ימצאו את המוצרים הממותגים האלה בחנויות בשקל, אלא רק אצלנו. זה לא סוד שאנשים משקיעים כיום בימי הולדת אלפי שקלים. גם לנו יש מוצרים בשקל, אבל אנחנו נותנים פתרון מלא. מי שמגיע אלינו רוצה קצת יותר משקל".

 

המטרה היא להקים רשת ולעשות אקזיט כמו שעשיתם עם AM:PM?

"עשינו אקזיט פעם אחת. מספיק. עכשיו אנחנו רוצים שיהיה כיף. כיף להתעסק עם שמחות. גם ב־AM:PM עשינו את זה מכל הלב ובמקרה יצא מזה אקזיט".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x