$
פרסום ושיווק

ויזל מוריד את הקצב: "לא נרכוש שום מותג נוסף שמתנגש בפעילות הקבוצה"

פוקס השלימה אתמול את ההשתלטות על מותג האופנה מנגו. מנכ"ל פוקס לא מתכנן לרכוש מותגי אופנה נוספים, "למעט נייקי שבה אנו מתעניינים"

אורנה יפת 08:4328.10.14

"יש חנויות מנגו שייסגרו כי הן לא נראות כמו החלום שלי ושל הספרדים. במקביל, ייפתחו חנויות דגל נחשקות שנראות כמו כמו אלה בבירות האירופיות. ב־2015 אנחנו מעריכים שנגדיל את השטח המסחרי של המותג ב־20%". כך אמר אתמול מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס הראל ויזל ל"כלכליסט" עם השלמת העסקה לרכישת מנגו.

 

פוקס חתמה על הסכמים מול חברת PUNTO הספרדית, בעלת המותג מנגו, ומול אלביט הדמיה, בעלת הזיכיון למותג האופנה בישראל, לרכישת הזיכיון. פוקס קיבלה בלעדיות להפעלת רשת חנויות תחת המותג מנגו בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, ותשלם עבור הזיכיון 3 מיליון שקל לחברה הספרדית. הסכם הזיכיון נחתם לעשר שנים ממועד הפעלת החנות הראשונה על ידי פוקס עם אופציה לעשר שנים נוספות. תקופת הזיכיון תחל בינואר 2015 בכפוף לקבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים.

 

ויזל: "עד לפני שבוע שאלו אותי על הכוח של קבוצות הקניונים מולנו. לצערי, גם אם נצרף עוד הרבה מותגים, הכוח של הקניונים הרבה יותר חזק משלנו" ויזל: "עד לפני שבוע שאלו אותי על הכוח של קבוצות הקניונים מולנו. לצערי, גם אם נצרף עוד הרבה מותגים, הכוח של הקניונים הרבה יותר חזק משלנו" צילום: עמית שעל

 

במקביל, חתמה פוקס על הסכם עם אלביט הדמיה, בעלת הזיכיון בישראל במשך עשר השנים האחרונות, ותמורת 35 מיליון שקל היא תרכוש ממנה את פעילות החברה בארץ, שכוללת רשת המונה 28 חנויות ובתוכן ריהוט, מלאי וציוד, וכן את מועדון הלקוחות. השלמת העסקה מול אלביט צפויה אף היא להתקיים ב־5 בינואר.

 

ויזל הסביר אתמול כי המחיר שישולם לאלביט יהיה גבוה ב־7 מיליון שקל מהמחיר שפוקס דיווחה עליו בתחילה, לאור בחינת שווי המלאי והוספת תשלום עבור מועדון לקוחות של כ־100 אלף איש. פוקס הצהירה אתמול כי תשקיע 50 מיליון שקל בעשור הקרוב בפעילות של מנגו בארץ. בסך הכל צפויה פוקס להשקיע 85 מיליון שקל ברכישה ובשיווק המותג מנגו בישראל.

 

עד לפני שלוש שנים היתה מנגו חברה שהסבה הפסדים לאלביט הדמיה. בשלוש השנים האחרונות, מאז נכנס לתפקיד המנכ"ל ירון כרמון, הוא ביצע בחברה תוכנית התייעלות שהעבירה אותה לרווחיות ואפשרה את מכירתה. במנגו עובדים כיום 500 עובדים שמתוכם כעשרה הם עובדי מטה. פוקס מתכננת להשאיר את העובדים בחברה. כרמון הביע אתמול שמחה על כך שהחלפת הבעלות על המותג בארץ תיעשה ללא זעזועים ופיטורים.

 

מנגו מהווה עבור קבוצת פוקס מותג משלים שאיננו קיים כיום בפורטפוליו המותגים של הקבוצה. הוא מתחרה בעיקר בזארה הספרדית שנמצאת בידי קבוצת גוטקס ובמותג H&M. מתחרים נוספים מקומיים הם קסטרו, הוניגמן ורנואר. במקביל לקבלת הזיכיון של מנגו מנהלת קבוצת פוקס מו"מ לקבלת זיכיון למותג הספורט נייקי.

 

כשויזל נשאל כמה מותגים עוד מסוגלת קבוצת פוקס לשאת על גבה, הוא מצהיר כי "לא נרכוש עוד שום מותג שמתנגש בתחומי הפעילות הקיימים של הקבוצה. כרגע המותג היחיד שאנו מתעניינים בו זה נייקי. נמשיך לקדם את רשת ההנעלה הסינגפורית צ'רלס אנד קייט כמותג משלים, ואת מנגו ונייקי שהם רק מותגים משלימים לפורטפוליו שלנו".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x