$
פרסום ושיווק

צוק איתן

ערוצי הטלוויזיה המסחרית מבקשים סיוע במימון עלויות השידורים המיוחדים

זכייניות הטלוויזיה וחברות החדשות במכתב לשר התקשורת: "סובלים מהפסדים חסרי תקדים בשל עלויות שידורי החדשות וביטול קמפיינים פרסומיים"

אופיר דור 12:2120.07.14

זכייניות הטלוויזיה המסחרית וחברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 העבירו ביום חמישי מכתב לשר התקשורת גלעד ארדן ובו הם מבקשים ממנו סיוע בעקבות ההפסדים הכספיים שלהן במהלך מבצע צוק איתן. הגורמים החתומים על המכתב אינם מפרטים מהן הדרישות הספציפיות שלהם, אולם הם מעוניינים ככל הנראה בפיצוי כספי כלשהו מהמדינה או בהפחתת החובות הרגולטוריות.

על המכתב חתומים מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל רשת אבי צבי, מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, מנכ"לית ערוץ 9 ויקטוריה גורדין ומנכ"ל ערוץ 24 אורי דיקשטיין.

 

מבצע צוק איתן בחדשות ערוץ 10 מבצע צוק איתן בחדשות ערוץ 10 צילום: כרמית פלר

 

"מאז החל מבצע צוק איתן פועלים הגופים המשדרים במתכונת חירום והלכה למעשה כטלוויזיה ציבורית. מאות עיתונאים וצוותי שידור מאיישים את עמדות השידור מסביב לשעון ודואגים להגיש לציבור חדשות ועדכונים מהשטח", כותבים המנכ"לים.

 

"בשעת משבר זו, אנו מקבלים על עצמנו את תפקידנו במערכה ובאחריות הציבורית וגאים על כך שבכל שעה נתונה בוחר הציבור להתעדכן ולסמוך על ערוצי הטלוויזיה המסחריים. אלא שבמקביל לתפקודנו כטלוויזיה ציבורית, גם אנו כמו תעשיות אחרות, סובלים מהפסדים חסרי תקדים בשל עלויות שידורי החדשות וביטול קמפיינים פרסומיים", נכתב במכתב.

 

המנכ"לים מוסיפים כי "על אף ההפסדים, ממשיכים גופי השידור להשקיע סכומי עתק בחברות החדשות, על מנת לאפשר שידורים חיים בתנאים קשים. עם זאת, כפי שהתברר כבר במקרים דומים בעבר, קיים חוסר התאמה קיצוני בין התפקיד הציבורי של גופי השידור לבין הרגולציה לה כפופים הגופים".

 

הבקשה של גופי השידור משר התקשורת מנוסחת באופן כללי מאוד ובזהירות: "לפיכך, יצירת מנגנוני התאמה רגולטורים למצב הקשה אליו נקלעו גופי השידור בימים אלה, היא הכרח. כדי שגופים אלו ימשיכו לקיים את תפקידם הציבורי, נדרשת התאמה מיידית. אנו פונים אליך, כשר הממונה על התחום, כדי לפתור בעיה אקוטית זו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x