שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

גמא ניהול וסליקה: תוך 7 שנים צנח גובה קנייה ממוצע בכרטיס אשראי ב-42%

מנכ"ל גמא ניהול וסליקה: "למחאה החברתית של קיץ 2011 היתה השפעה ניכרת על הרגלי הצריכה". לפי הנתונים, במחצית הראשונה של 2008 עמד גובה הקנייה הממוצע על 584 שקל, זאת לעומת המחצית הראשונה של 2014 בה הוא ירד ל-341 שקל

נורית קדוש 09:1907.07.14

ההאטה בכלכלה באה לידי ביטוי גם בגובה הממוצע של הקנייה באשראי. תוך 7 שנים צנח גובה קנייה ממוצע בכרטיס אשראי ב-42%. בעוד שבמחצית הראשונה של 2008 עמד גובה הקנייה הממוצע על 584 שקל, הרי במחצית הראשונה של 2014 הוא ירד ל-341 שקל. כך עולה מן הנתונים החצי-שנתיים של חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי והמרתם למזומן מיידי לבתי-העסק הקמעונאיים.

ירידה בגיהוצים ירידה בגיהוצים צילום: shutterstock

 

״המשבר, שהחל בסוף שנת 2008, השפיע על הרגלי הצריכה והקנייה ויצר מגמה של זהירות צרכנית ופיזור קניות, המשפיעים על כל ענפי הצרכנות במשק, כולל מזון", הסביר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה, והוסיף כי "מאז קיץ 2011 הלכה מגמת הזהירות והתחזקה וכך נוצרה צניחה מצטברת של 42% בגובה הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי".

 

עוד עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה, המבוססים על 112 מיליון קניות בשבע המחציות של השנים 2014-2008, כי הירידה בגובה קנייה ממוצע בכרטיס אשראי בין השנים 2008 ל-2011 היתה בשיעור של 22% ואילו הירידה בין 2011 ל-2014 היתה בשיעור של 24%.

 

״מנתונים אלה מתברר כי למחאה החברתית של קיץ 2011 היתה השפעה ניכרת על הרגלי הצריכה והיא האיצה את מגמת הזהירות הצרכנית, שהחלה מסוף 2008", הסביר גנוט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x