$
פרסום ושיווק

עוד ניסיון להחדיר לשוק מותג עוף טבעי

אחרי כישלון טבעוף של זוגלובק שירד ממדפי עדן טבע מרקט, מנסה קבוצת תדמיר לתפוס את מקומה באמצעות מותג העוף הטבעי שלה משק ארצי

אורנה יפת 09:3001.07.14

לאחר שלפני כשנה נכנסה לעדן טבע מרקט ולאחר מכן לרשת שופרסל ולכמה חנויות ברשתות הפרטיות, ללא כל השקעה שיווקית ופרסומית, משיקה כעת קבוצת תדמיר, בשליטת רון ארצי, את מותג העופות משק ארצי, תוך השקעה של 2 מיליון שקל. מדובר בניסיון נוסף להחדיר לשוק עוף טבעי ללא אנטיביוטיקה, לאחר נסיונות כושלים של המותג טבעוף.

 

טבעוף נבנה ושווק בתחילת הדרך על ידי היזם אמנון אריאלי באמצעות חברת עוף טבע מעמק יזרעאל שבה החזיק אריאלי 75% ומשחטת עוף העמק מרמת ישי שהחזיקה 25%. לאחר שלמשחטת עוף העמק מונה מפרק, היא נרכשה על ידי רמי לוי ועמיר שיווק, אך עם קריסתה של המשחטה קרסה פעילות המותג טבעוף. בשנת 2009 נרכש המותג טבעוף תמורת 5 מיליון שקל על ידי זוגלובק, שביצעה פעמיים מיתוג מחדש לאריזת העופות, שלא עזרו בקידום המותג. בשנה האחרונה אף יצא טבעוף מסניפי רשת עדן טבע מרקט, שהיתה רשת העוגן של המותג.

 

מותג העופות משק ארצי מותג העופות משק ארצי

 

אף שעוף טבעי ניזון מתזונה צמחית בלבד, ללא אנטיביוטיקה, גדל בתנאים נוחים יותר מאלה של עופות רגילים ונחשב בריא יותר, מחירו הגבוה ב־25% ממחיר עוף רגיל מרתיע צרכנים. זו הסיבה שקטגוריית העוף הטבעי מחזיקה כיום ב־1.5% בלבד מכלל שוק העופות, שמגלגל כ־5 מיליארד שקל בשנה.

 

לדברי אבי מנוחין, מנכ"ל משק ארצי, "אנחנו מצפים לחלוש בתוך שנתיים־שלוש על כ־5% משוק העופות ולהגדיל את הקטגוריה. היתרון של משק ארצי על פני זוגלובק הוא שהיא מתמחה רק בעופות ואחראית לכל שרשרת האספקה — מהגידול של העוף, דרך ההזנה שלו ועד השיווק. זוגלובק, לעומת זאת, לא השקיעה במותג והתמקדה בתחום הנקניקים והבשר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x