$
פרסום ושיווק

למרות הטמפרטורות הגבוהות שוק הגלידות בירידה

גלידות שטראוס רושמות ירידה של 10.3% ביחס לינואר - אפריל אשתקד. זאת לעומת גלידות בן אנד ג'ריס שרשמו זינוק בשיעור 19.5% במכירות

נורית קדוש 19:1619.05.14

ארבעה חודשים אחרי עזיבתו של יורם אביגד את תפקידו כמנכ"ל גלידות שטראוס על רקע שינויים מבניים שביצעה יונילוור בארגון וירידה במכירות, כפי שנחשף ב"כלכליסט", מעמיקה הירידה במכירות גלידת שטראוס ומסתכמת ב-10.3% ביחס לינואר-אפריל אשתקד. הירידה במכירות החברה נובעת בין היתר מההאטה ממנה סובל כל ענף המזון בשליש הראשון של השנה.

 

בגלל חג הפסח בחודש אפריל, עלו מכירות הקטגוריה ב- 6.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בגלל חג הפסח בחודש אפריל, עלו מכירות הקטגוריה ב- 6.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד צילום: תומי הרפז

 

קטגוריית הגלידה יורדת ב- 2.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ומכירותיה הסתכמו בחודשים ינואר-אפריל ב-186 מליון שקל בלבד. בעקבות עיתוי חג הפסח בחודש אפריל, עלו מכירות הקטגוריה ב- 6.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 78.8 מליון שקל. אלא שבעוד הענף כולו בירידה, הצליחו גלידות בן אנד ג'ריס לרשום זינוק בשיעור 19.5% במכירות וגלידות נסטלה שעלתה ב- 2.9% במכירות השליש.

 

בענף מעריכים כי לצרכנים קל יותר לוותר על רכישת גלידות המהווה מוצר מותרות. יחד עם זאת, למרות שמחירי הגלידות בחנויות הנוחות המשתייכות למגזר האימפלס גבוהים יותר מהמארזים שנמכרים ברשתות השיווק, מכירות האימפלס רשמו עלייה בשיעור 3.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. את העלייה במכירות הגלידה בחנויות הנוחות ניתן להסביר בטמפרטורות הגבוהות שאפיינו את חודשי החורף, שהובילו לבילוי מחוץ לבית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x