$
פרסום ושיווק

לאחר 60 שנה: הדרן מפסיק למכור כרטיסים

משרד הכרטיסים הוותיק מעביר את הפעילות לחברת "איוונטים", וימשיך לפעול בתחום ההפקות; הבעלים, דודי ברקוביץ': "לא משתלם להחזיק משרד כרטיסים"

מאיה נחום שחל 21:0801.05.14

הדרן, המשרד הוותיק למכירת כרטיסים למופעי תרבות, מעביר מהיום את פעילות מכירת הכרטיסים לחברת איוונטים ישראל ¬- חברה־בת של איוונטים העולמית, הנסחרת בבורסה הגרמנית בפרנקפורט.

 

"חברת הדרן תמשיך לעבוד כרגיל בכל הקשור להפקות", אומר הבעלים דודי ברקוביץ', "אבל את מערכת הכרטוס אנחנו מעבירים לאיוונטים, כי כבר לא משתלם היום להחזיק משרד כרטיסים. ההוצאות גדולות, העמלות מהמפיקים קטנות, ולאחרונה הרשות להגנת הצרכן ביטלה את האפשרות לגבות דמי טיפול על מכירת הכרטיסים. אני לא יכול להגיע לרמה הטכנולוגית של איוונטים, וגם לו יכולתי זה היה עולה לי כל כך הרבה כסף, שהייתי צריך לעבוד 50 שנה כדי לכסות את ההשקעה, אז הגענו למסקנה שאנחנו מעדיפים להתרכז בהפקות".

 

הופעה של פט שופ בויס הופעה של פט שופ בויס צילום: אי פי איי

 

גורמים בתעשייה מעריכים כי בעקבות המעבר לרכישה מקוונת של כרטיסים, בעתיד ייבלעו משרדי כרטיסים קטנים נוספים בידי ענקיות כרטוס בינלאומיות. "זה מצוין לתעשייה ומקפיץ את כל נושא הפצת הכרטיסים אל העתיד", טוען המפיק שוקי וייס. "איוונטים הוא אתר שיכול למכור עשרות אלפי כרטיסים בשעה בלי להיתקע ובלי כפילויות במכירות. הכל שקוף ואמין ואפילו המשטרה שבעת רצון, כי הם יודעים כמה כרטיסים נמכרו. המפיקים של הרולינג סטונס, למשל, יכולים לראות כמוני כמה כרטיסים נמכרו".

 

אין זו העסקה הראשונה בין משרד כרטיסים מקומי לאיוונטים. לפני כשנה העבירה גם חברת קסטל את פעילותה לאיוונטים, וגיא זילברמן - בנו של הבעלים יוחנן זילברמן, ומי שהיה מנהל השיווק בה - רואה את הדברים קצת אחרת מווייס: "מהות העסקה מעידה על בעיה, כי ככל הנראה לא מדובר כאן בעסקת מכירה אלא בהעברת הפעילות תמורת אחוזים מהמחזור", הוא אומר. "לכאורה איוונטים היתה אמורה לרסק כאן את השוק, אבל הם לא הביאו בחשבון את העובדה שהשוק בארץ בנוי על קשרים אישיים ועל מערכות יחסים רבות שנים בין המפיקים לבין משרדי הכרטיסים. סגירת המותג קסטל אמנם היטיבה עם איוונטים, אבל המפיקים שעבדו איתנו התפזרו בין משרדי הכרטיסים השונים, ואני מאמין שזה גם מה שיעשו המפיקים שעבדו עם הדרן.

 

"איוונטים בעצם רוצה לקבל לידיה את הפצת הפסטיגל, ואחרי שלא הצליחה לסגור זאת ישירות מול מפיקת הפסטיגל, סולן הפקות, היא מנסה לעשות את זה באמצעות הדרן", קובע זילברמן.

 

עמי פיינשטיין, מנכ"ל איוונטים, סירב לאשר או להכחיש את הדברים. ירון פלד מסולן הפקות אישר כי "פנו אלינו מאיוונטים, אבל המשכנו לעבוד עם הדרן. עתה אנו נערכים לבחינת האופציות העומדות בפנינו, כולל מערכת כרטוס עצמאית. הצפי הוא שגם טיקטמאסטר תפתח כאן שלוחה".

 

גם יואל פאר ממשרד בימות ניהל לדבריו בעבר מגעים עם איוונטים, אך אלה לא התגבשו לכדי עסקה. "בסוף יהיו פה רק שני משרדים גדולים", הוא אומר ומאמין שהמצב הזה יפגע בתחרות: "ביטול דמי הטיפול נועד להקל על הצרכן, אבל עכשיו משרדי הכרטיסים מחפשים דרכים לשרוד. אם הם לא ימצאו, יישארו שניים גדולים שיעשו פה מה שהם רוצים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x