$
פרסום ושיווק

"נהיה מאוזנים כשנגיע ל־12% בפריים טיים"

ערוץ 10 מקווה שהשיפור ברייטינג יעזור לו למצוא משקיע כדי לקבל רישיון. הרשות השנייה אמנם דחתה את הדדליין לחודש הבא, אך בערוץ מאמינים ששר התקשורת ידחה אותו ויסתפק בסגירת רשות השידור

אופיר דור 08:4028.04.14

כמה זמן נותר לערוץ 10 כדי למצוא משקיע שיאפשר לו לקבל רישיון ל־15 שנה נוספות? לפי החוק, עד סוף מרץ היתה צריכה מועצת הרשות השנייה לקבל החלטה ביחס לבקשת הרישיון שהגיש ערוץ 10.

 

הערוץ אינו יכול להמשיך להתקיים עם בעל מניות אחד שעסקיו הציבוריים נקלעו בשנה החולפת לקשיים (יוסי מימן), ושני שאינו מעוניין להשקיע בו (ארנון מילצ'ן). אולם במועצת הרשות בחרו לתת לערוץ עוד זמן למצוא פטרון חדש בטרם הם דוחים סופית את הבקשה לרישיון, ומביאים לסגירתו בסוף השנה. הדדליין הנוכחי שקיבלו בערוץ למציאת משקיע הוא סוף מאי, אך גם תאריך זה אינו בהכרח סוף הדרך. בכירי הרשות השנייה פנו לפני כמה חודשים לשר התקשורת גלעד ארדן בבקשה להתחיל להתכונן ליום שאחרי סגירת ערוץ 10, ולשנות את החוק כך שקשת ורשת יחויבו לעבור לשדר בערוצים נפרדים ב־2015 במקום ב־2017, אלא שבינתיים לא קרה דבר בנושא. בערוץ 10 בונים על כך שארדן לא ירצה להיות זה שחותם על תעודת הפטירה של ערוץ 10, במיוחד כשהוא עסוק בסגירת רשות השידור.

 

עם זאת, בערוץ לא שוקטים על השמרים ומדווחים על מגעים מתקדמים מול כמה משקיעים פוטנציאליים, שאת שמם הם מסרבים לחשוף בשלב הזה. בערוץ טוענים כי מאז נכנס לעובי הקורה שלמה רודב כיועץ המסייע במציאת משקיעים לערוץ, חלו התפתחויות משמעותיות. אלכסנדר לוין, בעלי ערוץ 9, אינו נחשב לשם המוביל, ובערוץ הביעו ספק אם הוא יהיה האיש שירכוש אותו בסופו של דבר.

 

 צילום: אוהד רומנו

 

הסקר שהוליד את כתבות המגזין במהדורה

 

אחד הגורמים שאמורים לסייע במציאת משקיע לערוץ הוא השיפור ברייטינג בחודשים האחרונים, בזכות הצלחות כמו "היפה והחנון", "זוג מנצח VIP" ו"בייבי בום". בחודשים אוקטובר 2013 עד מרץ 2014 עמד הרייטינג של תוכנית הפריים טיים המרכזית של ערוץ 10 בימי חול על 10.8% - כמעט 30% יותר מבתקופה המקבילה ב־2012–2013. הריאליטי "עד סוף העולם", שבהפקתו השקיע הערוץ כ־12 מיליון שקל, רשם בפרק הבכורה בשבוע שעבר רייטינג של 26.6% - הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות לתוכנית בערוץ.

 

העלייה ברייטינג באה לידי ביטוי גם בתוכניות שמפיקה חברת החדשות. המהדורה המרכזית של ערוץ 10 רשמה בחצי השנה האחרונה רייטינג דו־ספרתי ממוצע של 10.3% בימי חול - עלייה של כ־10% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם, אז עמד הרייטינג על 9.4%. לעומת זאת, במהדורת החדשות המרכזית בערוץ 2 נרשמה באותה תקופה עלייה מזערית מ־24.5% ל־24.7%.

 

גולן יוכפז מנכ"ל ערוץ חדשות 10 גולן יוכפז מנכ"ל ערוץ חדשות 10

 

בחדשות 10 מייחסים את הצמיחה ברייטינג לסגנון המגזיני של המחצית השנייה של המהדורה: בכל שבוע הערוץ משדר סדרת כתבות העוסקות בנושאים משתנים, מהיורדים מהארץ ועד להתאגדויות עובדים. שלוש פעמים בשבוע משודר מגזין כלכלי בהגשת מתן חודרוב. בחדשות 10 מסבירים כי השינויים במהדורה מתבססים על סקר שבוצע עם כניסתו של גולן יוכפז לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות בינואר 2013. הסקר מצא כי הצופים מגיעים למהדורה של 20:00 אחרי שהתעדכנו באירועים באינטרנט במהלך כל היום, ולכן אינם רוצים לשמוע על אותם נושאים שוב. עוד מסקנה שאומצה על ידי חדשות 10 היתה כי הציבור עייף מעיסוק בחומרים ביטחוניים־מדיניים, ורוצה לראות יותר תכנים כלכליים וחברתיים.

 

לדברי בכירים בערוץ 10, כבר היום הרצועות של אחר הצהריים והערב ורצועות הערב המאוחרות של חברת החדשות הן רווחיות. הבעיה היא מהדורת החדשות המרכזית ותוכניות הפריים טיים שממשיכות להפסיד. "נקודת האיזון הפיננסית תגיע כשהמהדורה והפריים טיים יחצו את גבול ה־12% רייטינג", טוענים בערוץ. לאחר שבחודשים האחרונים בוצעו קיצוצים בהוצאות תפעוליות של חברת החדשות, בערוץ 10 מאמינים שהם יכולים להמשיך להתקיים תפעולית לפחות עד סוף 2014, גם ללא משקיע. אולם, במצבו הנוכחי הערוץ מוגבל מאוד ביכולתו להשקיע בהפקות חדשות.

 

רפי גינת מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת מנכ"ל ערוץ 10 צילום: יוני המנחם

 

גינת רוצה לשנות את שיטת מדידת הרייטינג

 

המלאי המוגבל של התוכניות שיש לערוץ 10 מורגש בעיקר בסופי השבוע, שבהם הוא נאלץ לשדר שידורים חוזרים ומתקשה לתת פייט לערוץ 2. כך למשל, הרייטינג בחצי השנה האחרונה של תוכנית הפריים טיים המרכזית ביום שישי בערוץ 10 עמד על 5.5% בלבד. בימי שבת הרייטינג של הפריים טיים עמד על 6.2%. גם שידורי החדשות בסוף השבוע משיגים פחות רייטינג - כשהרייטינג של התוכנית "שישי בערוץ 10" עומד בחצי השנה האחרונה על 5.8%, לעומת 18.6% של אולפן שישי בערוץ 2, ושל מגזין מוצ"ש של ערוץ 10 על 9.1% לעומת 25.5% לחדשות השבת בערוץ 2.

 

ערוץ 10 מתלונן שנים על כך שהמדגם שעל בסיסו מחושב הרייטינג מוטה לטובת ערוץ 2. המנכ"ל הנוכחי רפי גינת מספר שלאורך השנים הוא פיתח שיטה לחיזוי הרייטינג שתקבל "כלבוטק", עוד לפני שזה התפרסם רשמית. גינת מצא מתאם בין מספר ההודעות שמושארות בתא הקולי של התוכנית בשעה שלאחר שידורה לבין נתוני הצפייה. לדבריו, אם הושארו 100 הודעות למשל במשיבון, כלבוטק רשמה רייטינג גבוה של 30%. כשעבר עם התוכנית מערוץ 2 לערוץ 10, גינת גילה ש־100 הודעות במשיבון "הפכו" לרייטינג של 15% בלבד. מבחינת גינת, המטרה השנייה בחשיבותה לאחר מציאת משקיע לערוץ היא להביא לשינוי שיטת מדידת הרייטינג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x